Z tohoto srovnání vychází výrazně lépe státní dopravce Železniční společnost Slovensko. Jeho vlaky jezdí včas v 84 procentech, průměrné zpoždění bylo čtyři minuty.
Podle srovnání společnosti Železnice slovenské republiky je na tom český RegioJet o poznání hůře. Jeho zpoždění je v průměru jedenáctiminutové a načas je ve stanici pouhých 60 procent souprav. Informaci jako první přinesly Hospodárské noviny.
Jančura se vzdal trati do Svídníku. Poděkujte primátorovi, vzkazuje |
„Zpoždění našich vlaků bylo dané provozně-technickými a softwarovými problémy. Na jejich vzniku mělo svůj podíl nekvalitní trakční vedení na trati,“ tvrdila mluvčí RegioJetu Radka Šťávová.
Experti, které slovenský list oslovil, ale vidí důvody zpožďování i jinde.
Podle šéfredaktorky Železniční revue Desany Mertinkové je na vině také optimisticky sepsaný jízdní řád. Trať Praha – Bratislava totiž slibuje Jančurův dopravce stihnout o pět minut rychleji než státní dráhy.
Šéf Výzkumného ústavu dopravního Ľubomír Palčák míní, že RegioJet si kvůli prosincovému startu ještě nestihnul vybudovat dostatečné technologické zázemí.