Metrostav vyhrál v roce 2006 zakázku s původní cenou 21 miliard korun. Zakázka se pak ale výrazně prodražila a dodnes ji provázejí spory. Praha pak bez soutěže zadala Metrostavu tři menší zakázky na geotechnický monitoring zhruba za 100 milionů korun.
Antimonopolní úřad (ÚOHS) dosud tvrdil, že dodatky k původní smlouvě byly nezákonné. Předseda ÚOHS Rafaj ale pokutu nyní zrušil a řízení zastavil. Důvodem je změna zákona o veřejných zakázkách, ke které musel přihlédnout. Od letoška může ÚOHS pokutovat pouze případy, které nejsou starší než pět let.
První pruh kvůli Blance. Autobusy vyjedou na 'Barranďák' pětkrát rychleji |
„Z povahy věci nemůže být předmětem tohoto rozhodnutí přezkum toho, zda se zadavatel dopustil či nedopustil předmětných správních deliktů, jelikož odpovědnost za správní delikty zanikla,“ uvedl v rozhodnutí Rafaj.
Tunelový komplex tvoří tři tunely, a to Brusnický, Dejvický a Bubenečský. Nejvytíženější z nich je Brusnický, kterým projíždí až 67 tisíc aut denně. Asi šestikilometrový tunel se otevřel letos v září po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním.
Stavba, která je součástí vnitřního okruhu města, stála město 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno.