Lidovky.cz

Spořitelny lákají na dárky

Ekonomika

  12:14
PRAHA - Boj o získání nových klientů stavebního spoření vrcholí. Stavební spořitelny se předhání v nabízení nejrůznějších výhod lidem, kteří stihnout uzavřít smlouvu o stavebním spoření ještě do konce roku.
Například stavební spořitelna Wüstenrot láká nové klienty na takzvaný úrokový bonus. „Na konci spoření těmto nově příchozím připíšeme bonus 20 procent ze všech úroků, které jim během spoření naběhly,“ vysvětlila mluvčí spořitelny Helena Dušková. Spolu se státní podporou tak budou mít podle Duškové slušný roční výnos kolem sedmi procent.

Také klienti Stavební spořitelny České spořitelny nepřijdou zkrátka. Spořitelna totiž připíše na účet každému, kdo uzavře do 31. prosince smlouvu o stavebním spoření, prémii až tři tisíce korun. „Klient ale musí vložit na účet do konce roku dvě procenta z cílové částky,“ připomněla za spořitelnu Helena Matuzsná.

Podle analytiků je snaha spořitelen logická. „Ke konci roku se každý snaží vylepšit své hospodaření různými akcemi a u stavebních spořitelen je to jednodušší, protože jejich produkt je opravdu výhodný,“ míní ekonom společnosti Patria Finance David Marek. Podle něj je pro lidi největším lákadlem získat státní podporu za celý uplynulý rok. S tím souhlasí i analytička společnosti Next Finance Markéta Šichtařová. Podle ní tak mají spořitelny každý prosinec žně.

To ostatně potvrzují i samotné spořitelny. „V prosinci podepisujeme až dvojnásobek smluv oproti ostatním měsícům v roce,“ říká Dušková. Ostatní se vyjadřují podobně. Netradičně se ale k lovu nových klientů staví Raiffeisen stavební spořitelna. Ta totiž nezvýhodňuje jenom klienty, kteří stihnou uzavřít smlouvu do konce roku.

Dává dárek úplně každému, kdo přijde do kterékoli její pobočky. Mluvčí spořitelny Tomáš Vášáry tvrdí, že takto pojaté marketingové akce mají úspěch. „Když jsme spustili podobnou akci naposledy, z téměř devatenácti tisíc lidí, kteří dostali dárek, nakonec uzavřela smlouvu nebo požádala o úvěr asi pětina,“ vysvětlil.

Ostatní spořitelny - Modrá pyramida, Hypo a Českomoravská stavební - mají pro nové klienty přichystané různé dárky. „Kdo uzavře smlouvu o stavebním spoření, může vyhrát třeba i špičkový notebook,“ uvedla mluvčí Modré pyramidy Hana Vaněčková.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.