Počítá s tím novela zákona o regulaci reklamy, kterou včera napodruhé přes odmítnutí Senátu schválila sněmovna. Aby nová pravidla začala platit co nejdříve, čeká se jen na podpis prezidenta.
Řetězcům novela ukládá přesně stanovit začátek a konec výprodejů, při plošné reklamě by měly mít dostatek zboží na skladě anebo uvádět množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.
Ministerstvo průmyslu a obchodu přišlo s novelou poté, co výprodeje hypermarketů z počátku letošního roku provázel chaos a stížnosti spotřebitelů. Některé řetězce totiž zboží inzerované v letáku vůbec neměly na skladě.
"Po husarských kouscích Senátu i sněmovny návrh prošel v původním znění. Pokud prezident novelu zákona o regulaci reklamy podepíše, není důvod, abychom zažívali stresy podobné loňské akci 'výprodej století'," pochvaloval si ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
Sněmovnou přitom novela prošla poprvé v říjnu, senátoři však nakonec návrh poslancům vrátili. Podle senátorů byly totiž některé pasáže v návrhu nejasné. "Pokud je občan nesvéprávný a nechá se nalákat reklamou na fotoaparáty a v tom krámě už mají jen tři kusy, protože jich více neměli, pak je to jeho problém. On to udělá třikrát nebo čtyřikrát a pak už bude opatrný," myslí si senátor za ODS Jaroslav Kubera.
Více informací se dozvíte v dnešním vydání Lidových novin!