S pomocí oblíbeného zpěváka Justina Timberlakea oznámil Gates zavedení nové služby Urge, která bude jeho hlavní zbraní. Microsoft vstoupí na hudební trh v okamžiku jeho boomu - loni se po internetu podle Financial Times prodalo 23 milionů nahrávek, o téměř 19 milionů více než v roce 2004.
Urge bude fungovat jako normální internetový obchod a nabídne přes dva miliony nahrávek všech žánrů. Program, který bude vystavěn na bázi Windows Media Playeru, umožní vyhledávat písně podle alba anebo podle interpreta.
Koncern Microsoft se dokonce spojil s hudební stanicí MTV, aby zájemcům o stahování hudby nabídl hudební novinky co možná nejdříve. A tak bude nabídka obsahovat exkluzivní materiály z hudební stanice MTV. Ke Gatesově smůle však nebude kompatibilní s nejoblíbenějšími přehrávači formátu MP3, a to iPodu od Apple.
Hudba je však jen jednou z možností, jak chce Microsoft ovlivnit masovou zábavu. Do budoucna by podle něj zábava měla být propojena s praktickými aplikacemi, jako jsou vzkazy, prohlížení webu a další. A to se softwarem, který bude schopen pracovat se všemožnými přístroji.
Gatesovy vize však míří i k televizi. Oznámil partnerství se stanicí Direct TV a jeho britskou pobočkou BskyB. To umožní uživatelům Windows Media Center získat vide z -Direct TV přímo na počítač a zároveň na herní konzoli Xbox 360. "Partnerství se stanicí Direct TV umožní užít si vysoce kvalitní obsah a přitom si ho může uživatel odnést na přenosném přístroji," uvedl Bill Gates.