V prvostupňovém rozhodnutí úřad údajně podněty odmítne jako neodůvodněné, a vítězem tendru tedy zůstane rakouský Kapsch. Výsledek šetření se firmy od úřadu dozvědí ještě tento týden.
Právě server Euro OnLine a Hospodářské noviny však minulý týden uvedly, že úřad tendr zruší a vyhoví požadavkům odmítnutých firem.
Podle antimonopolního úřadu jsou veškeré informace, které se dosud v souvislosti s rozhodnutím objevily, kampaní zúčastněných firem a úřad zatím nerozhodl. Předseda antimonopolního úřadu Martin Pecina řekl, že je to celé nesmysl a žádné takové informace nemá. „Zřejmě jde o reakci na vystřelenou bublinu z minulého týdne, kdy se v médiích objevila informace, že celý tendr zrušíme,“ řekl Pecina. Rozhodnutí bude úřad mít ve středu, ale oficiálně ho zveřejní v pátek.
Podle Eura už ale úřad odmítl i nejdůležitější námitku podanou jedním z vyřazených uchazečů, společností Autostrade. Italská firma argumentovala tím, že stát požadoval další kvalifikační kritéria nad rámec zákona o veřejných zakázkách. Mezi taková dodatečná kritéria patří podle Autostrade požadované certifikáty o bezpečnosti práce a vlivu na životní prostředí. Ty Autostrade nedodala. „Po rozsáhlé diskusi jsme dospěli k tomu, že takové certifikáty stát v zadávací dokumentaci požadovat mohl,“ uvedl zdroj serveru.
Právě server Euro OnLine a Hospodářské noviny však minulý týden uvedly, že úřad tendr zruší a vyhoví požadavkům odmítnutých firem.
Podle antimonopolního úřadu jsou veškeré informace, které se dosud v souvislosti s rozhodnutím objevily, kampaní zúčastněných firem a úřad zatím nerozhodl. Předseda antimonopolního úřadu Martin Pecina řekl, že je to celé nesmysl a žádné takové informace nemá. „Zřejmě jde o reakci na vystřelenou bublinu z minulého týdne, kdy se v médiích objevila informace, že celý tendr zrušíme,“ řekl Pecina. Rozhodnutí bude úřad mít ve středu, ale oficiálně ho zveřejní v pátek.
Podle Eura už ale úřad odmítl i nejdůležitější námitku podanou jedním z vyřazených uchazečů, společností Autostrade. Italská firma argumentovala tím, že stát požadoval další kvalifikační kritéria nad rámec zákona o veřejných zakázkách. Mezi taková dodatečná kritéria patří podle Autostrade požadované certifikáty o bezpečnosti práce a vlivu na životní prostředí. Ty Autostrade nedodala. „Po rozsáhlé diskusi jsme dospěli k tomu, že takové certifikáty stát v zadávací dokumentaci požadovat mohl,“ uvedl zdroj serveru.