Lidovky.cz

Šampionát zvyšuje tržby

Ekonomika

  7:52
PRAHA - Červnové fotbalové mistrovství v Německu dělá radost nejen fanouškům, ale také mnohým obchodníkům. Zvýšený zájem o své služby či výrobky - a tudíž i vyšší tržby - hlásí například prodejci elektra, ale také dopravci nebo cestovní kanceláře.

Ronaldinho patří mezi hlavní hvězdy nadcházejícího světového šampionátu foto: Sigi TischlerČTK

„Největší zájem je o autobusovou dopravu. Prodali jsme už stovky jízdenek,“ tvrdí Tomáš Brejcha z cestovní kanceláře Čedok s tím, že fanoušci skoupili také letenky. „Už máme jen několik málo posledních letenek,“ dodal Brejcha.

Podobně se vyjadřuje také mluvčí společnosti GTS International Alexandra Hroncová. „V souvislosti s mistrovstvím světa ve fotbale jsme zaznamenali zvýšenou poptávku zákazníků zejména po destinacích Hamburk a Mnichov,“ konstatovala Hroncová s tím, že největší zájem je o letenky do Hamburku na termín 22. června, kdy se Česko utká s Itálií.

Podle Jaromíra Beránka, experta na cestovní ruch a majitele analytické společnosti MAG Consulting, odcestují fandit do Německa tisíce Čechů. „Kvůli omezenému počtu vstupenek ale pojede na šampionát méně fanoušků než třeba na poslední Euro ve vzdáleném Portugalsku. Tam letělo fandit 25 tisíc Čechů,“ upozornil Beránek.

Na základní skupinu, v níž se Česko utká s Itálií, USA a Ghanou, totiž získali čeští fanoušci pouze po pěti tisících vstupenkách.

Češi skupují autobusové jízdenky či letenky do místa konání šampionátu i přesto, že je agentury prodávají bez vstupenek. „Navíc hodně lidí vycestuje na vlastní pěst,“ dodal Jiří Sálus z cestovky BenaTour, která také nabízí jízdenky na šampionát. Kolik Čechů nakonec odcestuje, bude podle Beránka záviset i na tom, zda se české reprezentaci podaří postoupit.

Totéž si myslí Daniel Plovajko z cestovní kanceláře Fischer. Podle něj totiž největší zájem Čechů o cesty do Německa přijde právě tehdy, pokud se reprezentace opravdu dostane do semifinále. „Už nyní si totiž někteří klienti za kauci předrezervovali letenky a ubytování na případné semifinále,“ poznamenal Plovajko.

Na fotbale vydělávají také reklamní agentury, operátoři i elektroprodejci. Podle odhadů se totiž výdaje firem do fotbalové reklamy mohou vyšplhat ke čtvrt miliardě korun. Prodejci elektra zase už zaznamenali výraznější zájem o televizory a set-top boxy, které umožňují příjem digitálního vysílání. „Očekáváme, že se prodej set-top boxů během šampionátu zněkolikanásobí,“ odhaduje mluvčí prodejen Proton Bohuslav Komín.

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.