Lidovky.cz

Konec Česka na MS srazí tržby

Ekonomika

  10:22
PRAHA - Konec české reprezentace na fotbalovém šampionátu ranila kromě fanoušků také tuzemské obchodníky. Ti totiž předpokládají, že další neúčast fotbalistů jim přinese méně zákazníků a nižší tržby.

Smutný Pavel Nedvěd a Italové radující se z druhé branky. foto: Joe KlammarAFP

Konec české reprezentace na fotbalovém šampionátu ranila kromě fanoušků také tuzemské obchodníky. Ti totiž předpokládají, že další neúčast fotbalistů jim přinese méně zákazníků a nižší tržby.

Velmi výrazně pocítí ztrátu například tuzemské sportbary. „Pokles tržeb odhadujeme tak o padesát procent,“ konstatoval Luděk Niederer ze stejnojmenného sportbaru v Mariánských Lázních. Fanoušci podle něj sice přijdou i na další zápasy šampionátu, ale bude jich „výrazně méně“.

„Na zápas Čechů vždycky bylo tak narváno, že bychom svůj podnik potřebovali nafouknout,“ uvedl Niederer.

Podobně se vyjadřuje také provozní pražského sportbaru Zlatá Hvězda Petr Šeliga. „Určitě bude méně lidí a s tím souvisí i nižší tržby,“ prohlásil. O kolik se výdělky tohoto sportbaru sníží, si ale netroufá odhadovat.

Piva se vytočí méně

Nižší než původně předpokládané tržby čekají také na pivovary. „Postup do dalších bojů na šampionátu by rozhodně přispěl k vyšším prodejům našeho piva,“ sdělil mluvčí Plzeňského Prazdroje Alexej Bechtin, který odhadoval v souvislosti s fotbalovým mistrovstvím tisíce hektolitrů piva vytočených navíc.

Méně klientů očekávají i provozovatelé kursového sázení, kteří si od šampionátu slibovali doslova žně. „Objem sázek už určitě nebude takový, jako kdyby Češi Italy porazili a postoupili,“ prohlásil Dominik Mašek ze sázkové kanceláře Chance.

Nicméně i tak mohou být sázkovky spokojené. Na poslední dva zápasy Čechů fandové prosázeli například u kanceláře Chance 14 milionů korun, o které kvůli prohrám s Italy a Ghanou přišli.

Radost však nemají ani aerolinky, které před zahájením mistrovství hlásily téměř vyprodané lety z Prahy do německých měst. Očekávaly totiž stejný zájem o letenky při postupu fotbalové reprezentace do dalších kol.

Na fotbal spoléhaly další firmy. Vyhrát zájezd do země fotbalových vítězů nabízela třem lidem, kteří spořádají nejvíc balení smažených brambůrek, společnost Bohemia Chips. Nyní je jasné, že firma za výlet jedlíků bude muset připlatit, protože odpadá možnost, že by cesta vedla „pouze“ Českou republikou. Neúspěch Brucknerova týmu se ale může dotknout i zájemců o koupi bytu. Končí totiž slevy, které někteří developeři nabízeli právě v souvislosti s fotbalem. Například developerská skupina Neocity se rozhodla snížit cenu bytu o třicet tisíc korun za každý gól, který česká reprezentace nastřílí.

PETRA HORČICOVÁ
Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.