Lidovky.cz

Češi ztrácí „strach“ volat z ciziny

Ekonomika

  9:10
Praha - Letní dovolené patří mezi oblíbené období tuzemských mobilních operátorů. Češi už neposílají jen textové zprávy o tom, že na určené místo dobře doletěli, ale odesílají i obrázkové zprávy třeba o hotelu či počasí. Připojit mohou i nahrávku šumění moře. Zájem roste nejen o SMS a MMS, ale kvůli akčním slevám na hovorné se Češi přestávají obávat volání z ciziny.

mobilní telefon foto: Lidové noviny

Operátoři si tak na léto nemohou stěžovat. Za letošní červen a červenec se u Vodafone poslalo o téměř třetinuMMSvíce, než za stejné období loni. Obdobný růst MMS zaznamenala i Telefónica O2 „A počet roamingových hovorů narostl o šestnáct procent,“ dodává Zuzana Doležalová z Vodafone. .
 
T-Mobile má prozatím data pouze za červen, ale i zde je vidět výraznější nárůst volání, meziročně o 26 procent.

„Promítlo se zde především intenzivní využívání zvýhodněné služby Cestovatel, které si k poslednímu červnu aktivovalo více než 29 tisíc lidí. Díky této nabídce zákazník průměrně ušetří půlku až tři čtvrtiny na hovorném ze zahraničí,“ vysvětluje mluvčí T-Mobile Martina Kemrová. Také Vodafone přičítá větší používání mobilu na dovolené akčním nabídkám. Výraznější využívání obrázkových zpráv nejen mezi Čechy, ale také v některých dalších zemích Evropy, potvrdil také průzkum analytické agentury M:Metrics citovaný zpravodajským serverem BBC. „Jen od února vzrostl počet poslaných MMS v Británii, Německu či Francii až o 20 procent,“ uvedl analytik M:Metrics Mark Donovan pro BBC.
 
„Přesto však zůstává využívání obrázkových zpráv za očekáváním operátorů,“ domnívá se Donovan. Důvody pro růst zájmu o obrázkové zprávy vysvětluje především tím, že mobilní telefony mají stále lepší rozlišení fotoaparátu. Podle mluvčího Telefóniky O2 Martina Žabky je důvodem i větší nabídka MMS telefonů.
 
Odborníci se také shodují na tom, že MMS se postupně stávají cenově výhodnějšími. Zatímco do jedné SMS se vejde jen 160 znaků, do MMS až tisíc. „Je levnější poslat jednu obrázkovou zprávu, ale občas je problém s doručováním,“ upřesňuje analytik serveru Mobil. cz Jan Beránek, což přiznává i Martin Žabka. „V létě stála MMS přes devět korun a vejde se do ní 6krát více znaků, takže je výhodnější než klasická SMS,“ uzavírá.

Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.