Hospodaření Českých aerolinií se v pololetí propadlo do ztráty 773 milionů korun. Meziročně se tak výsledek zhoršil o 240 milionů korun. Na tiskové konferenci o tom dnes informoval prezident ČSA Radomír Lašák, podle něhož je ztráta asi o 20 milionů korun nižší
oproti plánu. Za celý rok aerolinie očekávají ztrátu na úrovni loňska, kdy prodělaly 496 milionů korun.
Obrat v hospodaření by měl nastat příští rok, vydělávat by ČSA znovu měly začít po restrukturalizaci v roce 2008. Firmu čekají pod novým vedením, které nastoupilo počátem letošního roku, také úspory. Odejít má až 20 procent zaměstnanců. Ti, kdo budou chtít odejít dobrovolně, mohou využít nabídku managementu a získat vysoké odstupné.
ČSA za pololetí přepravily 2,46 milionu cestujících, tedy o šest procent více než před rokem. Růst počtu pasažérů se ale proti předchozímu roku výrazně zpomalil, loni v pololetí ještě dopravce registroval meziroční zvýšení o 18 procent. Loni ČSA přepravily rekordních 5,2 milionu lidí, meziročně to byl růst o pětinu.
Nové vedení zvažuje také prodej některých činností, které netvoří podstatu podnikání, jako je nákladní doprava, provoz duty free prodejen a výroba jídel na paluby. Naopak obnovit chce dálkovou flotilu. Definitivní rozhodnutí ale ještě nepadlo. Jasno v otázce, zda si ČSA budou kupovat nebo pronajímat nové dálkové letouny, má být ale do konce roku.
oproti plánu. Za celý rok aerolinie očekávají ztrátu na úrovni loňska, kdy prodělaly 496 milionů korun.
Obrat v hospodaření by měl nastat příští rok, vydělávat by ČSA znovu měly začít po restrukturalizaci v roce 2008. Firmu čekají pod novým vedením, které nastoupilo počátem letošního roku, také úspory. Odejít má až 20 procent zaměstnanců. Ti, kdo budou chtít odejít dobrovolně, mohou využít nabídku managementu a získat vysoké odstupné.
ČSA za pololetí přepravily 2,46 milionu cestujících, tedy o šest procent více než před rokem. Růst počtu pasažérů se ale proti předchozímu roku výrazně zpomalil, loni v pololetí ještě dopravce registroval meziroční zvýšení o 18 procent. Loni ČSA přepravily rekordních 5,2 milionu lidí, meziročně to byl růst o pětinu.
Nové vedení zvažuje také prodej některých činností, které netvoří podstatu podnikání, jako je nákladní doprava, provoz duty free prodejen a výroba jídel na paluby. Naopak obnovit chce dálkovou flotilu. Definitivní rozhodnutí ale ještě nepadlo. Jasno v otázce, zda si ČSA budou kupovat nebo pronajímat nové dálkové letouny, má být ale do konce roku.