Například prodej nealko piva značky Radegast Birell, která v současnosti drží na trhu zhruba dvoutřetinový podíl, se během letošního roku zvedl o čtvrtinu. „Větší orientaci zákazníků na nealkoholické pivo přičítáme jednak letošnímu horkému létu, ale především i větší orientaci na zdravý životní styl,“ konstatoval manažer značky Radegast Birell Karel Kraus.
Podobně se vyjadřují také zástupci pivovaru Litovel. „Během léta narostl prodej nealkoholického piva o třicet procent,“ prohlásil mediální zástupce pivovaru Litovel Miroslav Slaný s tím, že na vyšší spotřebě se podepsal i nový silniční zákon, který přinesl přísnější postihy za řízení pod vlivem alkoholu.
Podle Martina Nováka - manažera společnosti Pivovary Staropramen, které nabízejí nealkoholické pivo Staropramen a Stella Artois a jejichž prodej se letos rovněž zvedl o pětinu - bude poptávka po pivu bez alkoholu růst i nadále. „Očekáváme další nárůst nealkoholického piva i v souvislosti s evropskými záměry, které deklarují snahu snižovat spotřebu alkoholu ve společnosti,“ prohlásil Novák.
Tržní podíl výrobců nealkoholických piv |
Radegast Birell 66,8 Pramen: Český svaz pivovarů a sladoven |
„Ve srovnání s minulým rokem je rozdíl u prodeje nealko piva v řádu desítek procent,“ konstatoval ředitel komunikace společnosti Ahold, která provozuje obchodní řetězce Albert a Hypernova. V důsledku toho pak společnost Ahold rozšířila sortiment nealkoholického piva o další značky, upozornil Kytýr. Řetězec Globus pak podle Petra Vyhnálka zvedl prodej oproti loňsku zhruba dvojnásobně.
Spokojený je rovněž spolumajitel pražské pivnice Čertovka Jan Hynek. „Nárůst prodeje piva bez alkoholu je znatelný, odhadujeme to na deset až patnáct procent,“ pochvaluje si Hynek.