Lidovky.cz

Sázkovým firmám klesají zisky

Ekonomika

  10:32
PRAHA - Českým sázkovým kancelářím klesly minulý rok zisky. Podle odborníků je pravděpodobné, že se snižovat budou i nadále. Lídr na českém sázkovém trhu Tipsport přiznal, že mu čistý zisk klesl o několik desítek milionů korun proti roku 2004. Podobný výsledek zaznamenali také jeho nejbližší konkurenti Fortuna a Chance.

Díky internetu mají sázkaři čím dál lepší informace. foto: Radek Petrášek, ČTK

Pokles zisků jednotlivých kanceláří je způsoben především zvýšenou informovaností sázejících. „Lidé jsou zkušenější a úspěšnější,“ tvrdí mluvčí Tipsportu Lubomír Ježek. Velkou roli hraje internet, který se pro hráče stává nutností pro správné a čím dál tím úspěšnější tipy na jednotlivé sportovní zápasy.

Hlavní bookmaker Fortuny Michal Hanák upozorňuje, že ještě před pár lety zůstávalo sázkovým kancelářím kolem patnácti procent z tržeb. „V dnešní době to může být i pouhých sedm procent,“ dodává Hanák.

S těmito čísly se ztotožňují i ostatní sázkové kanceláře. „Je možné, že objem vyplácených výher bude stoupat i v následujících letech, čímž se zisky kanceláří budou nadále propadat,“ říká Ježek.

Zástupci oslovených kanceláří přesto upozorňují, že trh s loteriemi a sázkami bude nadále růst. Podle vedoucího kurzového oddělení společnosti Maxi-Tip Eduarda Rybky lidé sází více, protože vydělávají více. „Místo dvaceti korun sázkaři utratí padesát, místo pěti set rovnou tisíc,“ upozorňuje Rybka na zvyšující se cenu tiketů.

Podle informací ministerstva financí utratili čeští sázkaři v roce 2005 přes jedenáct miliard korun a zvýšený nárůst lze předpokládat i letos. Velký vliv zde hrají především velké mezinárodní sportovní události. „Podíl na růstu objemu měly atraktivní sázkové příležitosti jako mistrovství světa ve fotbale a hokeji nebo zimní olympijské hry,“ potvrdil očekávané výsledky výkonný ředitel Synot Tip Zdeněk Brázdil.

Aby kanceláře nalákaly statisíce sázkymilovných Čechů, otevírají v rámci konkurenčního boje více poboček. „Velký boom zažívají takzvané nízkonákladové kanceláře, které se otevírají v mnoha barech a pivnicích,“ informuje marketingový ředitel společnosti Chance Dominik Mašek. V hospodách je tak nainstalován pouze terminál, který obsluhují samotní barmani. Kancelářím tím odpadají zbytečné výdaje na vedení dalších kamenných poboček a platy najatého personálu.

Počet poboček stále roste, týká se to ale menších společností jako Synot Tip, Maxi-Tip nebo Chance, která se snaží dohnat dvojku na trhu Fortunu. Tipsport a Fortuna naopak rozšiřují portfolio služeb a lákají lidi na nesportovní sázky. „Podíl těchto sázek narůstá a bude narůstat,“ tvrdí Ježek. Sázkami na životnost Topolánkovy vlády nebo novou českou superstar se snaží zabrzdit propad zisků.
Autoři:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.