Lidovky.cz

Vodafone: parohy konkurenci

Ekonomika

  11:26
PRAHA - Na popud mobilního operátora Vodafone se na velkých reklamních plochách konkurence v Praze začaly objevovat parohy známé z jeho vánoční kampaně s falešnými soby. Zřejmě jako první na to upozornil server Mobil.cz.

Ještě s parohy. Sobí parohy se objevily i na reklamních plochách O2 na Václavském náměstí. Firma JCDecaux je však vzápětí odstranila. foto: Lidové noviny

„Takzvanou guerillovou kampaň využíváme pokaždé, když zhodnotíme, že by měla smysl. Hlavním cílem této kampaně je upozornit zákazníky na to, že konkurence využívá různých marketingových triků k tomu, aby přilákala nové zákazníky,“ uvedl pro Lidové noviny mluvčí Vodafonu Jakub Hrabovský. „Naší strategií je, aby zákazník přesně věděl, za co platí, a aby mohl naši nabídku využít bez toho, že by se smluvně vázal. Zákazníci se tak nesetkají s drobnotiskem skrývajícím dodatečné podmínky. Dalším cílem je vyvolat diskusi,“ dodal.

Podle Hrabovského vznikla celá „sobí“ kampaň téměř výhradně interně, tedy přímo ve Vodafonu bez spolupráce s reklamní agenturou, protože se připravovala v mezidobí, kdy se firma rozcházela se svou dosavadní agenturou Kaspen a ještě za ni neměla náhradu, jíž později získala v agentuře Mark BBDO.

Zástupci Telefóniky O2 a T-Mobile sdělili ČTK, že akci Vodafonu registrují, zatím bez informací o svém dalším postupu.

Parohy se objevily na bigboardech T-Mobile a O2 v Praze, včera k nim přibyly i prosvětlené reklamní vitríny a telefonní budky s reklamními plochami na Václavském náměstí, na Národní třídě a v Jindřišské ulici v Praze. Vzápětí však z daných míst zmizely. Billboardové firmy, od nichž si zmínění konkurenční operátoři pronajali reklamní plochy, totiž začaly parohy Vodafonu odstraňovat okamžitě poté, co se objevily na jejich nosičích. „Naši technici celou tuto kampaň ihned odstranili a zdokumentovali. V současnosti se radíme s právníky o dalším postupu v otázce vymáhání úhrady nákladů, které nám tím vznikly,“ uvedl pro LN Jan Kábrt, marketingový ředitel společnosti JCDecaux, která v pražském centru provozuje reklamu.

Podle advokáta Filipa Wintera z advokátní kanceláře Winter & spol, která se specializuje na reklamní a obchodní právo, naplňuje současná aktivita Vodafonu znaky nekalé soutěže. „Pokud se dobře pamatuji, Vodafone ve své televizní kampani použil parohy coby určité synonymum pro falešnou nabídku nebo falešné triky. Pokud je nyní umísťuje na billboardy konkurence, je to klasické zlehčování, a tedy nekalá soutěž. I v případě, že by konkurenční nabídky byly opravdu v nepořádku a obsahovaly prvky, které Vodafone kritizuje, neopravňuje jej to k tomu, aby na ně upozorňoval takovým způsobem. Správné by bylo hájit se soudně,“ sdělil LN Winter.

Podle Hrabovského jsou podobné úvahy pouze spekulativní. „O tom, co je či není nekalá soutěž, může případně rozhodnout jen nezávislý soud,“ odpověděl LN.

Vodafone tento týden vzbudil rozruch i jiným způsobem. Týdeník o reklamě Strategie zveřejnil neověřenou informaci, podle níž prý Vodafone zakoupil zhruba dvacet psů rasy čivava, jimiž chce před Vánoci podarovat své prestižní klienty. Také tuto zprávu označil Hrabovský za čistou spekulaci.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.