Lidovky.cz

V Praze bude outletové centrum už letos

Ekonomika

  11:28
PRAHA - Na konci letošního roku se v Praze otevře první outletové centrum. Outlety, které vznikly v USA, nabízejí nové značkové zboží ze starších kolekcí za výrazně nižší ceny. Komplex ve Štěrbohlích bude mít 80 obchodů. Tento typ obchodu je v ČR zatím jen u Znojma.

Šaty. foto: Ondřej Němec, Lidové noviny

Stavba štěrboholského centra  si vyžádá investici miliardu korun. Stavební práce na začnou 1. března a centrum bude pro veřejnost otevřeno v listopadu.

Novinářům to dnes řekli zástupci společností LMS Outlets a TK Development, které na projektu Prague Outlet Center spolupracují. Outletové obchody nabízejí značkové oděvy starších kolekcí se slevami.

"Češi velmi rádi nakupují, a tak pevně věříme, že také české spotřebitele zaujme hlavní myšlenka našich outletových center, totiž nabízet přebytkové a módní sezonní značkové výrobky té nejvyšší kvality z uplynulého období za trvale snížené ceny," uvedl generální ředitel LMS Outlets Graham Coxhead.

Pražské outletové centrum bude mít v první fázi pronajímatelnou plochu zhruba 18.000 metrů čtverečních a bude v něm asi 80 značkových obchodů. Po dokončení druhé etapy by jejich počet měl přesáhnout stovku.

V outletech Česko zaostává
Britská firma LMS Outlets, která je součástí investiční a developerské společnosti London Merchant Securities, pracuje na několika outletových centrech v Evropě. V tuzemsku nyní funguje jeden outletový obchodní komplex v Hatích u Znojma. Česko tak podle odborníků zaostává za západní Evropou i Polskem či Maďarskem, kde jsou outlety mezi zákazníky oblíbené.

V Tuchoměřicích u Prahy ale nedávno začala stavba obchodního centra Outlet Airport Praha, do kterého italská investiční společnost B.Consulting investuje přes miliardu
korun. V centru bude zhruba 170 obchodů, které první zákazníky přivítají v březnu 2008.

Developerská společnost Devo Group hodlá v závěru letošního roku u Lokte na 66. kilometru dálnice D1 zprovoznit outletové nákupní centrum s pronajímatelnou plochou 18.000 metrů čtverečních, ve kterém bude 110 obchodů.
 
O třetinu levnější zboží
Přibližně 70 procent plochy má patřit módě, zbývající prostory zaberou restaurace, občerstvení a služby. Hodnota tohoto projektu činí zhruba dvě miliardy korun a do jeho financování jsou zapojeny rakouské banky.

"Outletové centrum nabízí svým zákazníkům minimálně 30procentní slevu na zboží. To je pravděpodobně hlavní výhoda v porovnání s klasickým obchodním centrem," uvedla Zdeňka Vévodová ze společnosti Devo Group. Podle ní se slevy mohou vyšplhat až na 90 procent. V outletových centrech převládají módní značky, potřeby pro domácnost a jako doplněk jsou nabízeny různé služby.

První outletová centra vznikla v 80. letech v USA, kde se tímto způsobem značkoví výrobci zbavovali přebytků a uvolňovali místo novým sezonním kolekcím. Outlety se poté rozšířily do Británie. V polovině 90. let byly už ve většině evropských zemí.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.