Minulý týden otevřel nízkoenergetickou prodejnu obchodní řetězec Tesco v Žatci. „Díky několika desítkám speciálních technických opatření to bude znamenat minimálně třicetiprocentní úsporu energie oproti běžným obchodům,“ uvedla mluvčí společnosti Tesco Jana Matoušková s tím, že jde o plnění celosvětového závazku společnosti snížit do roku 2020 spotřebu elektrické energie o padesát procent. Pozadu ovšem nezůstanou ani další obchody. Úspornou koncepcí se může pochlubit také společnost Ahold provozující v České republice obchody Albert a Hypernova. Ty se ale nesoustřeďují jen na nové prodejny, ale upravují i ty stávající.
„Jde třeba o postupnou výměnu osvětlení a chladicích boxů v našich prodejnách za energeticky šetrnější zařízení,“ sdělil ředitel komunikace firmy Ahold Libor Kytýr. Podle něj jde o nedílnou součást politiky udržitelného rozvoje podnikání. Podobně je na tom i společnost Globus. „Je to trend, který nyní budou všichni následovat,“ konstatoval ředitel marketingu obchodů Globus Boris Malý.
„Jde třeba o postupnou výměnu osvětlení a chladicích boxů v našich prodejnách za energeticky šetrnější zařízení,“ sdělil ředitel komunikace firmy Ahold Libor Kytýr. Podle něj jde o nedílnou součást politiky udržitelného rozvoje podnikání. Podobně je na tom i společnost Globus. „Je to trend, který nyní budou všichni následovat,“ konstatoval ředitel marketingu obchodů Globus Boris Malý.
Další podrobnosti o plánovaném snižování nákladů obchodních řetězců si přečtěte v dnešním vydání deníku |