Lidovky.cz

Tesco míří na venkov

Ekonomika

  7:55
Praha - Německá skupina Schwarz, provozující v Česku řetězce Kaufland a Lidl, by už brzy mohla přijít o první místo na zdejším žebříčku maloobchodních řetězců. Společnost Tesco Stores ČR, která se nyní dělí s řetězcem Ahold o druhé a třetí místo, totiž vyrazila do boje a chce se stát jedničkou na českém maloobchodním trhu. Uvedl to nový šéf akvizic Tesca David Nekovář.

Hypermarket Tesco foto: Pavel Wellner, Lidové noviny

„Chci, aby Tesco bylo první, co si lidé vybaví, když se jich zeptáte, kam nejraději chodí nakupovat,“ prohlásil Nekovář. Společnost zatím nechtěla zveřejnit, do kdy by se na vrchol žebříčku měla dostat. Podle informací LN by to ale chtěla zvládnout do roku 2010.

 Jak toho hodlají manažeři britského řetězce Tesco dosáhnout? „K splnění takového cíle vede celá řada jednotlivých kroků zahrnujících činnost všech oddělení a všech pracovníků Tesco – od managementu až po pracovníky v prodejnách,“ tvrdí bez dalších podrobností Nekovář.

 Jednou z novinek, které Tesco odstartuje už letos, budou podle Nekováře malé obchody s názvem Tesco Express, které by se měly objevit na podzim. Jisté také je, že Tesco bude pokračovat ve zvyšování počtu svých standardních prodejen.  Zatímco loni získala britská skupina síť jedenácti supermarketů Carrefour a 27 supermarketů Edeka, letos by mělo Tesco otevřít dalších 24 prodejen a zvýšit počet obchodů z 84 na 108.

 Podle analytika společnosti Incoma Research Zdeňka Skály se bude Tesco ale i další řetězce zaměřovat hlavně na menší města. „Expanzí mezinárodních společností je totiž zatím málo pokrytá oblast menších obcí pod pěti tisíc obyvatel a také vnitroměstský prostor,“ řekl Skála.

 Pozadu ovšem nechtějí zůstat ani další významné společnosti na českém maloobchodním trhu. Například obchodní řetězec Billa, který v červnu získal 97 supermarketů Delvita a zvýšil díky tomu počet svých tuzemských prodejen na 180, chce v následujících letech v Česku otevřít několik desítek nových obchodů.

Ročně by mělo přibýt sedm až osm supermarketů Billa. O minimálně 24 prodejen se chce rozšířit ze současných 133 rovněž řetězec Plus. První místo na žebříčku největších tuzemských obchodníků loni patřilo německé skupině Schwarz vůbec poprvé. S tržbami 43,5 miliardy korun totiž předběhla společnost Makro Cash&Carry, která se propadla na čtvrté místo.

 Kromě České republiky ale hodlá Tesco expandovat také na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Loňské tržby Tesca v Česku se vyšplhaly na 38,5 miliardy korun z předloňských dvaadvaceti.
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.