"Chceme uvést na trh auto 'na jeden litr' v roce 2010," řekl Piëch v rozhovoru pro středeční vydání deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Neuvedl sice, jaká značka ze skupiny Volkswagen bude uvedený model vyrábět. Zdůraznil ale, že by se tato technologie měla využít u vícero značek koncernu.
Půjde o dvojmístný model, úzký a extrémně lehký, v němž cestující sedí za sebou. Německá automobilka podobný vůz představila již před pěti lety.
"Když jsme toto auto představili před pěti roky, byly výrobní náklady na jednotku 35.000 eur," řekl Piëch. "Dnes jsou kolem 5000 eur," dodal. V přepočtu je to kolem 138.120 Kč. Tento výrazný pokles podle něj způsobily především technologie díky průmyslové výrobě uhlíkových vláken, z nichž je karoserie vozu.
Auto má dieselový motor se zadním pohonem a bude podle Piëcha patřit do nové řady malých vozů, kterou chce Volkswagen pustit na trh v příštích letech, napsala agentura AFP. Skupina Volkswagen vlastní v Česku mladoboleslavskou Škodu Auto.
Neuvedl sice, jaká značka ze skupiny Volkswagen bude uvedený model vyrábět. Zdůraznil ale, že by se tato technologie měla využít u vícero značek koncernu.
Půjde o dvojmístný model, úzký a extrémně lehký, v němž cestující sedí za sebou. Německá automobilka podobný vůz představila již před pěti lety.
"Když jsme toto auto představili před pěti roky, byly výrobní náklady na jednotku 35.000 eur," řekl Piëch. "Dnes jsou kolem 5000 eur," dodal. V přepočtu je to kolem 138.120 Kč. Tento výrazný pokles podle něj způsobily především technologie díky průmyslové výrobě uhlíkových vláken, z nichž je karoserie vozu.
Auto má dieselový motor se zadním pohonem a bude podle Piëcha patřit do nové řady malých vozů, kterou chce Volkswagen pustit na trh v příštích letech, napsala agentura AFP. Skupina Volkswagen vlastní v Česku mladoboleslavskou Škodu Auto.