Halloween je podle výdajů v maloobchodech šestým největším svátkem po předvánočním období, svátku sv. Valentýna, Velikonocích, svátku matek a svátku otců. Důvodem nižších útrat je fakt, že si lidé o Halloweenu nedávají dárky. Halloween ale otvírá nejdůležitější nákupní období v roce.
"Halloween je často pro spotřebitele dobou, kdy odloží své skutečné starosti a zaměří se na představy. Zpravodajství zaplavují zprávy o ekonomice a většina Američanů si chce odpočinout od reality a užít si trochu zábavy," řekl Phil Rist, viceprezident společnosti BIGresearch, která se na průzkumu podílela.
Halloween je nejvíce oblíbený mezi mladými, kteří také nejvíce utrácí, protože pořádají velké party a vyrábějí kostýmy. Nejmladší ve věku 18 až 24 let utratí v průměru až 34,06 dolaru. Průměrná domácnost letos za oslavy vydá 64,82 dolaru.