Odborový svaz německých strojvůdců (GDL) uvádí, že do stávky se od jejího zahájení ve čtvrtek v poledne zapojilo v celém Německu více než 1800 strojvůdců a zhruba tisícovka vlaků zůstala stát.
Českým dráhám se podle mluvčího Ondřeje Kubaly daří nákladní vlaky bez problémů předávat na hraničních přechodech Cheb a Česká Kubice. Komplikovanější situace je v Děčíně, kam směřuje více než 30 nákladních vlaků. "Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových
zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně," uvedl.
Podle Kubaly mají některé vlaky pro německé dráhy velkou prioritu a snaží se je odvést, jak je to jen možné. "Jde například o díly pro automobilku Porsche. Tyto vlaky mají vždy zelenou. Německá strana přebírá i některé další vlaky, například ucelené vlaky s kontejnery do německých přístavů, je to ale velmi nepravidelné," dodal. Podle něj v současnosti směřuje do
Děčína zhruba 12 vlaků z celé ČR, v Děčíně je již připraveno sedm vlaků k předání a dalších devět je odstaveno na trase do Děčína.
Na východě Německa se údajně nehne téměř žádný nákladní vlak. "Čím déle stávka potrvá, tím více vlaků k nim přibude," pohrozil dnes předseda GDL Manfred Schell. Za normálních okolností se po německých železnicích denně pohybuje na 5000 nákladních vlaků.
Českým dráhám se podle mluvčího Ondřeje Kubaly daří nákladní vlaky bez problémů předávat na hraničních přechodech Cheb a Česká Kubice. Komplikovanější situace je v Děčíně, kam směřuje více než 30 nákladních vlaků. "Vlaky, které jsou sestaveny z jednotlivých vozových
zásilek, vozí až do Drážďan čeští strojvedoucí. Ucelené vlaky přebírají němečtí strojvedoucí v Děčíně," uvedl.
Podle Kubaly mají některé vlaky pro německé dráhy velkou prioritu a snaží se je odvést, jak je to jen možné. "Jde například o díly pro automobilku Porsche. Tyto vlaky mají vždy zelenou. Německá strana přebírá i některé další vlaky, například ucelené vlaky s kontejnery do německých přístavů, je to ale velmi nepravidelné," dodal. Podle něj v současnosti směřuje do
Děčína zhruba 12 vlaků z celé ČR, v Děčíně je již připraveno sedm vlaků k předání a dalších devět je odstaveno na trase do Děčína.
Na východě Německa se údajně nehne téměř žádný nákladní vlak. "Čím déle stávka potrvá, tím více vlaků k nim přibude," pohrozil dnes předseda GDL Manfred Schell. Za normálních okolností se po německých železnicích denně pohybuje na 5000 nákladních vlaků.