Poničené dřevo z nynější větrné kalamity představuje přibližně čtvrtinu z celoročních plánovaných těžeb Lesů ČR, které přesahují sedm milionů metrů krychlových. Firmy již v postižených lesích dřevo naplno těží.
"Plánované úmyslné těžby byly zastaveny a kapacity byly přesunuty na kalamitu. Její likvidaci chceme zvládnout do léta," řekl tiskový mluvčí Lesů ČR Radek Drahný. Kalamitu po Kyrillovi lesníci likvidovali celý loňský rok.
Nejvíce vichřice ničila lesy v jižních Čechách, které evidují asi půl milionu metrů krychlových vývratů a zlomů. Výrazněji vichr zasáhl také západní a východní Čechy. Naopak minimální škody jsou například na Zlínsku.
České dráhy ráhy odhadují škodu na 30 milionů
Vichřice způsobila milionové škody i na českých železnicích. Podle Českých drah se vyšplhaly až na 30 milionů korun, tedy zhruba o deset milionů korun méně než po řádění orkánu Kyrill. Vítr škodil především prostřednictvím stromů, které kvůli němu popadaly na koleje či trolejové vedení. Z odhadovaných 30 milionů korun připadá 4,5 milionu na vagony a lokomotivy.
Vítr ničil také drážní infrastrukturu, jako jsou troleje, sloupy elektrického vedení, nebo střechy budov. Celkem kvůli tomu dráhy uzavřely o víkendu čtyři desítky úseků.
"Plánované úmyslné těžby byly zastaveny a kapacity byly přesunuty na kalamitu. Její likvidaci chceme zvládnout do léta," řekl tiskový mluvčí Lesů ČR Radek Drahný. Kalamitu po Kyrillovi lesníci likvidovali celý loňský rok.
Nejvíce vichřice ničila lesy v jižních Čechách, které evidují asi půl milionu metrů krychlových vývratů a zlomů. Výrazněji vichr zasáhl také západní a východní Čechy. Naopak minimální škody jsou například na Zlínsku.
České dráhy ráhy odhadují škodu na 30 milionů
Vichřice způsobila milionové škody i na českých železnicích. Podle Českých drah se vyšplhaly až na 30 milionů korun, tedy zhruba o deset milionů korun méně než po řádění orkánu Kyrill. Vítr škodil především prostřednictvím stromů, které kvůli němu popadaly na koleje či trolejové vedení. Z odhadovaných 30 milionů korun připadá 4,5 milionu na vagony a lokomotivy.
Vítr ničil také drážní infrastrukturu, jako jsou troleje, sloupy elektrického vedení, nebo střechy budov. Celkem kvůli tomu dráhy uzavřely o víkendu čtyři desítky úseků.