Závod se proto pro letošní rok dohodl s odbory na růstu mezd o sedm procent a rozšiřuje také bonusové příplatky i množství podporovaných aktivit. Péče o zaměstnance je podle společnosti letos hlavní prioritou, a stojí tak i před samotnou výrobou a prodejem aut.
Na trhu ubývá cizinců
Problémy s nedostatkem pracovních sil ještě komplikují časté odchody zaměstnanců. „Pokud je třeba lidi do továrny svážet ze širokého okolí nebo se jen dočasně stěhují, nemají žádné kořeny a mnohem snadněji pak místo opustí,“ uvedl Petr Vaněk, mluvčí továrny Hyundai v Nošovicích.
Svůj podíl na situaci má i růst výroby aut na Slovensku. „Lidí z Polska i ze Slovenska ubývá. Slováci zůstávají doma, kde mají práci i dobré podmínky,“ řekl Petrov. Kolínská automobilka proto rozjíždí program, který jí má zajistit pracovníky z Vietnamu.
Roční produkce na Slovensku se letos podle odhadů zvýší na zhruba 675 tisíc vozů. V roce 2010 dosáhnou slovenské továrny maximální kapacity a vyrobí 850 tisíc aut. Slovensko by se tak stalo největším světovým výrobcem aut v přepočtu na tisíc obyvatel. V Česku se loni vyrobilo přes 943 tisíc automobilů, což představuje desetiprocentní nárůst.
Automobilky chtějí dlouhodobý nedostatek zaměstnanců řešit také tlakem na změnu systému vzdělávání a snahou o užší provázanost škol a výroby. S růstem výroby se totiž problémy budou nadále stupňovat.
Na trhu ubývá cizinců
Problémy s nedostatkem pracovních sil ještě komplikují časté odchody zaměstnanců. „Pokud je třeba lidi do továrny svážet ze širokého okolí nebo se jen dočasně stěhují, nemají žádné kořeny a mnohem snadněji pak místo opustí,“ uvedl Petr Vaněk, mluvčí továrny Hyundai v Nošovicích.
Svůj podíl na situaci má i růst výroby aut na Slovensku. „Lidí z Polska i ze Slovenska ubývá. Slováci zůstávají doma, kde mají práci i dobré podmínky,“ řekl Petrov. Kolínská automobilka proto rozjíždí program, který jí má zajistit pracovníky z Vietnamu.
Roční produkce na Slovensku se letos podle odhadů zvýší na zhruba 675 tisíc vozů. V roce 2010 dosáhnou slovenské továrny maximální kapacity a vyrobí 850 tisíc aut. Slovensko by se tak stalo největším světovým výrobcem aut v přepočtu na tisíc obyvatel. V Česku se loni vyrobilo přes 943 tisíc automobilů, což představuje desetiprocentní nárůst.
Automobilky chtějí dlouhodobý nedostatek zaměstnanců řešit také tlakem na změnu systému vzdělávání a snahou o užší provázanost škol a výroby. S růstem výroby se totiž problémy budou nadále stupňovat.