Jednání o společném podniku probíhala letos již v březnu, ale vše skončilo na tom, že se zástupci společností nedokázali dohodnout s odborovými svazy pilotů. Právě piloti by současná jednání mohli ještě zkomplikovat. Důvodem je hodnostní zařazení pilotů, od kterého se odvíjí výše mezd, pracovní program a velikost letadel, jimiž mohou piloti létat.
Už na počátku letošního roku piloti společnosti Northwest oznámili, že podpoří fúzi s jinými aerolinkami pouze za předpokladu, že zaměstnanci obdrží podíl v nové firmě. Informovala o tom agentura AP a Reuters.
Delta i Northwest jsou stejně jako České aerolinie členem letecké aliance SkyTeam. Nové aerolinky budou mít sídlo v Atlantě a budou létat pod praporem Delty. Roční příjmy nové společnosti se 75.000 zaměstnanci se mají pohybovat kolem 35 miliard dolarů. V čele aerolinek bude stát generální ředitel Delty Richard Anderson.
Fúze má aerolinkám podle jejich prohlášení pomoci zlepšit jejich výkonnost, a lépe se tak vyrovnat s rostoucími cenami pohonných hmot. Posílí také jejich konkurenční pozici na mezinárodním poli.
Delta má silnou pozici v Atlantě, která je jejím leteckým centrem, a v letech přes Atlantik. Northwest pak mají rozsáhlé postavení v Asii, včetně svého centra v Tokiu. Aerolinky zatím neplánují ukončení provozu na některých trasách.
Mírné oživení amerického leteckého průmyslu začalo kvůli rostoucím cenám pohonných hmot a oslabující ekonomice ochabovat a některé aerolinky se potýkají se ztrátami. Za poslední dva týdny vyhlásily bankrot americké letecké společnosti Aloha Airlines, Champion Air, ATA Airlines, Skybus Airlines a Frontier Airlines. Fúze jsou podle odborníků i představitelů
aerolinek jednou z možností stabilizace křehkého a roztříštěného sektoru, protože umožní aerolinkám snížit náklady, omezit kapacitu a zvýšit ceny. Spojení Delty a Northwestu by mohlo odstartovat další fúze v sektoru. V současnosti se mluví o spojení mezi americkými společnostmi United a Continental, napsaly agentury AP a Reuters.
Už na počátku letošního roku piloti společnosti Northwest oznámili, že podpoří fúzi s jinými aerolinkami pouze za předpokladu, že zaměstnanci obdrží podíl v nové firmě. Informovala o tom agentura AP a Reuters.
Delta i Northwest jsou stejně jako České aerolinie členem letecké aliance SkyTeam. Nové aerolinky budou mít sídlo v Atlantě a budou létat pod praporem Delty. Roční příjmy nové společnosti se 75.000 zaměstnanci se mají pohybovat kolem 35 miliard dolarů. V čele aerolinek bude stát generální ředitel Delty Richard Anderson.
Fúze má aerolinkám podle jejich prohlášení pomoci zlepšit jejich výkonnost, a lépe se tak vyrovnat s rostoucími cenami pohonných hmot. Posílí také jejich konkurenční pozici na mezinárodním poli.
Delta má silnou pozici v Atlantě, která je jejím leteckým centrem, a v letech přes Atlantik. Northwest pak mají rozsáhlé postavení v Asii, včetně svého centra v Tokiu. Aerolinky zatím neplánují ukončení provozu na některých trasách.
Mírné oživení amerického leteckého průmyslu začalo kvůli rostoucím cenám pohonných hmot a oslabující ekonomice ochabovat a některé aerolinky se potýkají se ztrátami. Za poslední dva týdny vyhlásily bankrot americké letecké společnosti Aloha Airlines, Champion Air, ATA Airlines, Skybus Airlines a Frontier Airlines. Fúze jsou podle odborníků i představitelů
aerolinek jednou z možností stabilizace křehkého a roztříštěného sektoru, protože umožní aerolinkám snížit náklady, omezit kapacitu a zvýšit ceny. Spojení Delty a Northwestu by mohlo odstartovat další fúze v sektoru. V současnosti se mluví o spojení mezi americkými společnostmi United a Continental, napsaly agentury AP a Reuters.