„Důvody současných problémů některých nákupních center mohou být v tom, že se nedokážou prosadit v méně vhodných lokalitách či v lokalitách s vysokou mírou nasycení trhu,“ řekl LN analytik společnosti Incoma František Diviš.
Domnívá se, že tento problém se může projevit až po několika letech, když se v blízkosti obchodního centra začnou postupně objevovat další konkurenční projekty, které přetáhnou část klientely.
„Další příčinou může být například nevhodně zvolený nájemní mix, vnitřní struktura centra nebo časté střídání vlastníků,“ dodal Diviš.
Boom obchodních center však prozatím pokračuje – v loňském roce bylo otevřeno šest nových nákupních center, letos má přibýt dalších dvanáct. „Těžko odhadovat, u jakého čísla se finální počet nákupních center v Česku zastaví,“ podotkl Tomáš Drtina z Incomy.
Další podrobnosti si přečtěte ve čtvrtečním vydání deníku |