Firmy plánují, že by se nové pohonné hmoty mohly od roku 2030 podílet na celkové poptávce po pohonných hmotách pro komerční letecké společnosti téměř jednou třetinou. Na vývoji nového paliva se mají podílet i firma JetBlue Airways a konsorcium International Aero Engines, jehož členy jsou firmy Pratt & Whitney a Rolls-Royce.
V současnosti komerční aerolinky létají na kerosan. Testují se však i alternativní pohonné hmoty. Hlavním technickým problémem biopaliva je to, že ve velkých výškách mrzne. Nové palivo má být vyráběno za využití technologie UOP vyvinuté Honeywellem, díky této technologii by mělo mít stejný výkon jako tradiční pohonné hmoty a splňovat požadavky na letecký výkon. Nebude také třeba kvůli němu upravovat motory.
Technologie UOP byla loni vybrána pro vývoj pohonných hmot pro potřebu vojenských leteckých sil USA a NATO. Vývoj má být dokončen do konce letošního roku. Spojené státy produkují téměř sedm miliard galonů, tedy 26,5 miliardy litrů, etanolu ročně, převážně z obilí. Kritici upozorňují, že závislost na obilí způsobuje růst cen potravin.
V současnosti komerční aerolinky létají na kerosan. Testují se však i alternativní pohonné hmoty. Hlavním technickým problémem biopaliva je to, že ve velkých výškách mrzne. Nové palivo má být vyráběno za využití technologie UOP vyvinuté Honeywellem, díky této technologii by mělo mít stejný výkon jako tradiční pohonné hmoty a splňovat požadavky na letecký výkon. Nebude také třeba kvůli němu upravovat motory.
Technologie UOP byla loni vybrána pro vývoj pohonných hmot pro potřebu vojenských leteckých sil USA a NATO. Vývoj má být dokončen do konce letošního roku. Spojené státy produkují téměř sedm miliard galonů, tedy 26,5 miliardy litrů, etanolu ročně, převážně z obilí. Kritici upozorňují, že závislost na obilí způsobuje růst cen potravin.