„I když jsme s nabídkou začali minulý měsíc, ohlasy předčily naše očekávání. Je vidět, že český spotřebitel je náročnější než dřív, a poptávka po přírodních bio destilátech poroste o stovky procent ročně,“ řekla LN Martina Tomanová, mluvčí společnosti Biosféra, která do Česka bio lihoviny dováží.
Podle Tomanové mají bio pálenky oproti tradičním destilátům jednu velkou výhodu – po jejich konzumaci nenásledují těžká rána s bolestmi hlavy. „Naše zkušenosti čerpáme především z Velké Británie, kde je o tyto bio produkty enormní zájem,“ uvedla Tomanová. Cena bio výrobků, které propaguje, podle ní není vyšší než u srovnatelných klasických lihovin. Například cena bio vodky je srovnatelná s cenou finské vodky.
Fernet a Becherovka: Jsme stejně přírodní
Největší tuzemští výrobci alkoholických nápojů se prozatím nové konkurence příliš nebojí. Například výrobce Fernetu Stock Plzeň tvrdí, že i jeho výrobky jsou vyráběny z přírodních surovin a bez použití jakýchkoli umělých hnojiv a chemikálií.
„Označení bio v tomto segmentu tak vnímáme spíše jako marketingovou záležitost, která může oslovit určité omezené skupiny lidí, ale jistě výrazně nepromluví do celkových poměrů na českém trhu,“ konstatoval Richard Švéda, ředitel prodeje a marketingu Stock Plzeň.
Podobně se vyjadřuje také Eva Kotýnková, mluvčí společnosti Jan Becher – Karlovarská Becherovka. „Vše s označením bio je populární, takže rostoucí zájem o bio lihoviny nás nepřekvapuje. I když Becherovka označení bio nepoužívá, je stoprocentně přírodní,“ ujišťuje.