Lidovky.cz

Drahám má vylepšit pověst mravenec

Ekonomika

  15:24
PRAHA - České dráhy chtějí vylepšit svou pověst. Pomoci by jim v tom měl maskot v podobě mravence. Ten jako symbol pracovitosti má upozorňovat na výstavby a aktuální výluky na železnici. Cestující se s ním setkají především na informačních tabulích ve stanicích. Dráhy za kampaň zaplatí 12 milionů korun.

Mravenec. Nový maskot Českých drah. foto: ČTK

Maskota zástupci drah představili za zvuků sbíječky na tiskové konferenci na hlavním nádraží. "Maskot lidem říká, že se pracuje, že tam je omezení, ale že to někam směřuje. Zároveň žádá pochopení, neboť ve výsledku půjde o výrazné zlepšení kvality," řekl duchovní otec mravence a ředitel odboru komunikace ČD Zbyněk Honys. Kampaň podle něj bude dlouhodobá; letos za ní dráhy zaplatí zhruba 12 milionů korun.

Viceprezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová však upozorňuje, že mravence mohou lidé vnímat různě. "Někomu to může připomenout Ferdu Mravence, práce všeho druhu, pro někoho to ale může být komické. Myslím si, že ten symbol není úplně jednoznačný," uvedla. Dodala, že budování image je dlouhodobá záležitost a nikoliv otázka několika měsíců. "Předtím než do toho ty miliony dají, by si dráhy měly udělat důkladný průzkum, jak lidé toho maskota vnímají," poradila Vysekalová vedení Českých drah.

Jedna z největších kampaní železnice
Mravenec. Nový maskot Českých drah.Představení mravence je dalším krokem drah, které chtějí zlepšit informovanost cestujících o výlukách. Počátkem týdne podnik oznámil, že cestující si mohou ode dneška objednat aktuální zprávy o situaci na trati do své emailové schránky. Stačí se zaregistrovat na stránkách info.cd.cz a zadat region. Podle Honyse dráhy chystají podobnou službu i ve formě SMS zpráv.

Informační kampaň bude mít kromě tabulí podobu billboardů a osvětlených reklamních vitrín v ulicích měst. Mravenec se údajně objeví také v tisku, na montérkám drážních dělníků i zaměstnanců stavebních firem. Jako příklad dnes dráhy rozdávaly novinářům také ochrannou mravenčí helmu. "Je to jedna z největších kampaní na železnici," uvedl náměstek ředitele drah Jiří Kolář.

Drahám ubývají cestující
Podle Koláře kvůli výlukám dráhy přicházejí o část cestujících. "Na těch konkrétních tratích, kde nutíme cestujícího dvakrát třikrát přesedat, tak těch cestujících ubývá," řekl. Cestující údajně často o výluce nevědí a kladou ji za vinu drahám, ačkoliv za ní stojí výstavba, kterou provádí Správa železniční dopravní cesty. SŽDC proto na kampani s ČD spolupracuje.

Výstavba na železnici v posledních letech nabírá na tempu a díky evropským penězům se ještě zintenzivní. Nyní se staví především koridory z Prahy do Rakouska přes České Budějovice a z Prahy přes Plzeň a Cheb do Německa. Výstavba a výluky jsou nejčastější příčinou zpoždění vlaků. Letos stát do železnice investuje 27 miliard, v dalších letech by částka měla překročit 30 miliard.
Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.