Oblíbenost poukázek na dovolenou se podle studie rok od roku zvyšuje. Je to mimo jiné dáno tím, že firmy si stále více uvědomují potřebu rovnováhy mezi prací a volným časem zaměstnanců, proto patří volnočasové poukázky mezi nejoblíbenější na našem trhu, uvedla agentura Factum.
Mezi nejznámější benefity již tradičně patří stravenky, které uvedlo 56 procent dotazovaných, a hned na druhém místě se umístily příspěvky na dovolenou s 21 procenty. Nejlákavějším benefitem je podle výzkumu ten nejrozšířenější – stravenky.
Ty považuje za nejatraktivnější 90 procent zaměstnanců. Na 94 procent z nich je navíc přesvědčeno, že by jim měl zaměstnavatel na stravování přispívat. V současnosti dostává příspěvek na stravování v podobě stravenek téměř polovina dotazovaných.
Průzkum také ukázal, že pro 40 procent populace jsou benefity limitujícím faktorem při výběru zaměstnavatele. Nejvíce ovlivňují zaměstnance v produktivním věku, tedy mezi 30 a 44 lety.
„Může to hrát roli, když se člověk rozhoduje mezi dvěma nabídkami a jedna z firem poskytuje lepší benefity,“ řekl Milan Novák, ředitel personální agentury Grafton Recruitment. „V poslední době je čím dál oblíbenější tzv. cafeteria systém, kdy si zaměstnanec může vybrat, na co příspěvek v podobě flexi pasů a voucherů využije,“ dodal Novák.
Proč firmy využívají benefity?
„Hlavním cílem je udržet si kvalitní zaměstnance, o které je na trhu práce velký zájem. Dalším důvodem je také fakt, že spokojenost zaměstnanců vede k jejich větší motivaci a pocitu sounáležitosti s firmou,“ řekl Bruno Berthier, generální ředitel firmy Accor Services, která si průzkum objednala.
„Díky daňovým výhodám u nepeněžních forem odměňování, mezi které patří benefitní poukázky, zaměstnanci získají o 48 procent navíc oproti finančnímu navýšení mzdy,“ dodal Berthier.
Mezi nejznámější benefity již tradičně patří stravenky, které uvedlo 56 procent dotazovaných, a hned na druhém místě se umístily příspěvky na dovolenou s 21 procenty. Nejlákavějším benefitem je podle výzkumu ten nejrozšířenější – stravenky.
Ty považuje za nejatraktivnější 90 procent zaměstnanců. Na 94 procent z nich je navíc přesvědčeno, že by jim měl zaměstnavatel na stravování přispívat. V současnosti dostává příspěvek na stravování v podobě stravenek téměř polovina dotazovaných.
Průzkum také ukázal, že pro 40 procent populace jsou benefity limitujícím faktorem při výběru zaměstnavatele. Nejvíce ovlivňují zaměstnance v produktivním věku, tedy mezi 30 a 44 lety.
„Může to hrát roli, když se člověk rozhoduje mezi dvěma nabídkami a jedna z firem poskytuje lepší benefity,“ řekl Milan Novák, ředitel personální agentury Grafton Recruitment. „V poslední době je čím dál oblíbenější tzv. cafeteria systém, kdy si zaměstnanec může vybrat, na co příspěvek v podobě flexi pasů a voucherů využije,“ dodal Novák.
Proč firmy využívají benefity?
„Hlavním cílem je udržet si kvalitní zaměstnance, o které je na trhu práce velký zájem. Dalším důvodem je také fakt, že spokojenost zaměstnanců vede k jejich větší motivaci a pocitu sounáležitosti s firmou,“ řekl Bruno Berthier, generální ředitel firmy Accor Services, která si průzkum objednala.
„Díky daňovým výhodám u nepeněžních forem odměňování, mezi které patří benefitní poukázky, zaměstnanci získají o 48 procent navíc oproti finančnímu navýšení mzdy,“ dodal Berthier.