Lidovky.cz

Haló, tady infolinka

Ekonomika

  8:49
PRAHA - Asi každý Čech, který sleduje televizi, už narazil na reklamu na asistenční službu 1188. Už mnoho měsíců dva herci v několika reklamních spotech propagují zmiňované čtyřčíslí a ubezpečují diváky, že ať hledají jakoukoli informaci, najdou ji, když využijí tuto službu. Asi málokdo ale tuší, že číslo 1188 patří do stáje Telefónicy O2.

mobilní telefon foto: Lidové noviny

„Už sedm let předtím existovala podobná služba pod původním názvem Eurotel Asistent. Z průzkumů, které jsme měli k dispozici, vyplynulo, že většina zákazníků konkurenčních operátorů se mylně domnívala, že tato služba pro ně není technicky dostupná,“ řekl LN mluvčí Telefónicy O2 Martin Žabka. Právě proto se největší telefonní operátor v zemi rozhodl pro velkou mediální kampaň, kterou se snaží nalákat i zákazníky od tuzemské konkurence. Službu přitom mohou využívat i lidé ze zahraničí.

Počet lidí, kteří na linku volají, měsíc od měsíce roste. „Jedná se o desítky tisíc volajících denně. Nejčastěji se zákazníci dotazují na informace o telefonních číslech, kontakty na firmy podle oboru činnosti, informace o jízdních řádech vlaků a autobusů nebo kulturní informace,“ informoval Žabka.

Podobnou službu poskytuje také T-Mobile – na čísle 1183 pod názvem T-Mobile Asistent. „Služba funguje už devět let. Pravdou ale je, že jsme ji naposledy mediálně propagovali před šesti lety,“ uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová. Také proto jejich infolinku využívají z osmdesáti procent jen zákazníci T-Mobile. „Nabízíme podobné služby jako konkurence, ale rovněž se snažíme odpovědět na jakoukoli otázku, například kolika let se dožívá hroch,“ dodala Kemrová. Podle Kemrové i Žabky je mezi Čechy o tyto informační služby velký zájem. Třetí největší operátor v zemi Vodafone ale podobnou infolinku neprovozuje, ani ji nemá v plánu. „U našich zákazníků pozorujeme právě opačnou tendenci, protože informace vyhledávají ve vzrůstající míře přes internet přímo v mobilním telefonu,“ tvrdí mluvčí Vodafonu Filip Hrubý.

Někteří zákazníci, kteří využili služby 1188, si ale stěžovali na příliš vysokou cenu hovorného. To Žabka odmítá. „Průměrná doba vyřízení jednoho dotazu se pohybuje kolem jedné minuty. Cílem operátorů není hovor protahovat. Pokud dotaz vyžaduje složitější hledání, se zákazníkem si domluvíme dodatečné zaslání odpovědi formou SMS zprávy zdarma,“ dodal.

Infolinka své služby stále rozšiřuje. Čerstvou novinkou je například možnost nechat si na telefonickou žádost dovézt sud piva. Za 790 Kč dostane zájemce samochladící dvacetilitrový soudek.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.