"Důsledky finanční krize zanechávají na evropském trhu negativní stopy. Jako největší exportér v Česku se nebudeme moci těmto negativním vlivům, navíc posíleným silnou korunou vyhnout. Proto reagujeme omezením výroby v těchto dvou dnech," řekl mluvčí.
V obou dvou plánovaných dnech se ve Škodovce zcela zastaví výrobní program všech modelů, kromě nového superbu. Kolika lidí se omezení provozu dotkne není jasné: "Bude se to posuzovat případ od případu. Někdo třeba nebude moci pracovat vůbec, protože mu nepojede výrobní linka, někteří však budou třeba ve skladech nebo jinde," podotkl Černý.
Automobilka prý zatím neplánuje reagovat na finanční krizi nijak jinak. "Tohle jsou aktuální opatření, o ničem dalším zatím nevím," dodal Černý. Škoda Auto letos původně plánovala vyrobit zhruba 759.000 vozů, loni jich bylo asi 661.000. Silná koruna, která se podle mluvčího řadí mezi negativní vlivy ovlivňující hospodaření automobilky, způsobila Škodovce komplikace již během prvního pololetí. Firmě totiž klesl meziroční čistý zisk o téměř deset procent, vydělala 7,1 miliardy korun, a to navzdory rostoucímu prodeji.
Škoda loni potvrdila své postavení největšího tuzemského exportéra s podílem na celkovém vývozu 7,5 procenta. V roce 2007 vyvezla auta, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství v hodnotě 184,9 miliardy Kč.
V obou dvou plánovaných dnech se ve Škodovce zcela zastaví výrobní program všech modelů, kromě nového superbu. Kolika lidí se omezení provozu dotkne není jasné: "Bude se to posuzovat případ od případu. Někdo třeba nebude moci pracovat vůbec, protože mu nepojede výrobní linka, někteří však budou třeba ve skladech nebo jinde," podotkl Černý.
Automobilka prý zatím neplánuje reagovat na finanční krizi nijak jinak. "Tohle jsou aktuální opatření, o ničem dalším zatím nevím," dodal Černý. Škoda Auto letos původně plánovala vyrobit zhruba 759.000 vozů, loni jich bylo asi 661.000. Silná koruna, která se podle mluvčího řadí mezi negativní vlivy ovlivňující hospodaření automobilky, způsobila Škodovce komplikace již během prvního pololetí. Firmě totiž klesl meziroční čistý zisk o téměř deset procent, vydělala 7,1 miliardy korun, a to navzdory rostoucímu prodeji.
Škoda loni potvrdila své postavení největšího tuzemského exportéra s podílem na celkovém vývozu 7,5 procenta. V roce 2007 vyvezla auta, náhradní díly a další komponenty včetně příslušenství v hodnotě 184,9 miliardy Kč.