Soutěž provozuje pro Telefóniku společnost Upstream. Podmínkou výhry automobilu je největší bodový zisk v daný soutěžní den. Body získávají soutěžící za správně zodpovězené otázky, které jim operátor zasílá. Každá odpovědní SMS stojí třicet korun. Aby hráč v soutěži uspěl, musí zřejmě poslat stovky textových zpráv, a utratit tak tisíce korun.
LN soutěž v průběhu minulého týdne intenzivně testovaly. Objevily několik otázek, na které byla správná odpověď vyhodnocena jako špatná. Například otázka „Jakou měnou se platí v Guatemale?“ nabízela možnosti „quetzal“ či „peso“. Ačkoli správná je první odpověď, systém ji vyhodnotil jako chybu.
Sama Telefónica chyby přiznává. „Od prvního do čtvrtého listopadu došlo mezi tisíci soutěžními dotazy k zařazení několika chybných otázek do systému,“ řekl mluvčí operátora Vlastimil Sršeň. Podle něj společnost Upstream už otázky vyřadila a „postupně bude kontaktovat účastníky, kteří podali podnět, s návrhem řešení“.
V podmínkách soutěže je sice zmíněno, že o správnosti odpovědí rozhoduje organizátor, toto ustanovení by ale podle právníka z advokátní kanceláře Havel & Holásek a odborníka na marketingové soutěže Jana Rakušana v případném sporu neobstálo. „Podobné ustanovení je možné použít jen v případě, že jde o spornou otázku. Pokud je odpověď zjevně nesprávná, pak ji podle zákona na ochranu spotřebitele nemůže provozovatel soutěže považovat za správnou a v takovém případě má vždy zákon přednost před pravidly jakékoliv soutěže,“ uvedl Rakušan.
Další podrobnosti si přečtěte v pondělním vydání deníku |