Lidovky.cz

Nova přenáší web do televizorů

Ekonomika

  9:47
PRAHA - Od nových přijímačů Panasonic, které budou umět přenášet videa z webu do televizního rozhraní, čeká TV Nova desetitisíce diváků.

Nový Panasonic - na obrazovce je pět oken, 4 vyhrazené pro webové služby, v pátem uprostřed běží klasické televizní vysílání. foto: Nova

Komerční televize Nova zavádí jednodušší přístup ke svému internetovému videoarchivu přes obrazovku televizoru. Využije k tomu chystanou službu VieraCast, kterou společnost Panasonic implementuje do nových modelů svých televizorů a přehrávačů Blu-ray.

„K prohlížení postačí klasický dálkový ovladač, člověk nemusí vyťukávat složité adresy ani názvy pořadů,“ řekl ředitel internetových aktivit Novy Daniel Grunt.

 Podobné služby už nabídli výrobci elektroniky Samsung, Sony či HP. „Zpřístupnit obsah internetu na hlavn,obrazovku‘ v domácnosti je v současné době cílem více výrobců. Většina implementuje internetový prohlížeč do televizoru. Panasonic jde jinou cestou.

Chceme nabídnout zákazníkům podstatně jednodušší možnost přístupu k obsahu na internetu,“ podotkl šéf české pobočky Panasonicu Jiří Opletal. „Dosud jsme přenášeli televizní svět do internetu. Teď naopak internetový svět přenášíme do televize,“ potvrdil produktový šéf webů Novy Pavel Krbec.

 Novou technologii Panasonic představil už v Americe, letos ji chce rozšířit i na území České republiky a Slovenska.

 V Česku se firma dohodla právě s televizí Nova, která do jednoho ze čtyř oken umístí obsah svého serveru Nova.cz se všemi televizními pořady, které vyrábí. „Příprava a uvedení obsahu je složitější na přípravu a Nova byla velmi pohotová a pružná při jednáních a při přípravě technického řešení,“ zdůvodnil výběr Opletal a dodal, že roli hrála i technická kvalita videí Novy.

Službu chce Panasonic letos zavést do několika nových modelů televizorů a také přehrávačů Blu-ray, které umožní zobrazit výstup i na jiných televizích. Přijímač musí být ethernetovým kabelem připojen k internetu, zároveň je vybaven síťovou kartou schopnou přijímat vysílání z uzpůsobených serverů.

Na obrazovce je pak celkem pět oken, čtyři vyhrazená pro webové služby, v pátém uprostřed běží klasické televizní vysílání. Celé rozhraní je ve formátu 16:9, v plném vysokém rozlišení obrazu (Full HD).

 Pro Česko a Slovensko se budou v jednom okně zobrazovat videa z Nova.cz, v dalším zahraniční verze Eurosportu, zbývající dva zaplní americký Google klipy z YouTube. com a uživatelskými fotografiemi ze služby Picasa.com.

„Očekáváme, že zákazníků, kteří budou mít koncem letošního roku některý z výrobků podporujících funkci VieraCast, bude asi dvacet tisíc,“ říká Jiří Opletal.

Obě firmy pojímají spolupráci primárně jako marketingovou akci, do které budou zpočátku víc investovat než na ní vydělávat.

Přesto Nova plánuje brzy ze služby těžit. Do obsahu z webu chce vřazovat reklamní klipy tak, jak to už dělá v televizi - doprostřed videí, kde nepůjdou přetočit. A slibuje si, že jí nová služba umožní i lépe měřit publikum.

„Budeme přesně vědět, kolik videí se přehraje, nejsou to odhady sledovanosti, víme i, co je to za člověka, odkud je připojen. Reklamu můžeme tedy cílit přesněji,“ přiblížil Krbec.
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.