Australská komise pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitelů uvedla, že výrobce nápojů Coke či Sprite vydal reklamu, v které se snažil rozptýlit údajné mýty o výrobcích Coca-Coly. Použitý reklamní text ale podle úřadů mohl vyvolávat zavádějící dojem.
Jedna reklama, která se objevila loni v říjnu, se například snažila učinit mýtus ze sdělení, že Coca-Cola přispívá k obezitě, k tvorbě zubního kazu a obsahuje množství kofeinu.
Coca-Cola tvrdí, že účelem reklamy nebylo poskytovat zavádějící informace. Přiznala však, že texty měly být jednoznačnější, aby nedávaly prostor pro jiný výklad. V nové reklamě už firma tvrdí, že každá kalorie se počítá a na obezitu má vliv více faktorů.
"Potvrdilo se nám, že i když je reklama dobře míněná, je důležité vzít v úvahu celkový dojem, který může sdělení navozovat," je uvedeno v nové reklamě.