ČTÚ dosud řešil tři podněty, které se zdražení u T-Mobilu týkají. Podle mluvčí ČTÚ Dany Makrlíkové nelze považovat za oprávněné stížnosti na samotné zdražení. "Oprávněnost stížností lze spatřovat v případech, kdy byla účastníkovi odepřena možnost podat bez sankce výpověď smlouvy," dodala.
Jedno z podání úřadu zaslala advokátka Gabriela Milotová, která se chystá v nejbližších dnech odeslat stížnosti další zhruba stovky klientů. Podle zákona o elektronických komunikacích musí operátor vyhovět žádosti o ukončení smlouvy bez dalších sankcí v případě, že podstatně zhoršil smluvní podmínky.
Podle Milotové zdražení zpráv jednoznačné zhoršení podmínek představuje. Podala proto podnět k zahájení správního řízení s T-Mobile pro porušení zákona a dále návrh na určení, zda smlouva s operátorem platí.
"Změna ceny SMS odesílané na zahraniční čísla může být sice vnímána jako zhoršení podmínek účastníka, nicméně vzhledem k malé míře využívání této služby a minimálnímu dopadu navýšení ceny mezinárodní SMS ve vztahu k celkové útratě za komunikační služby u drtivé většiny našich zákazníků není možno takovou změnu hodnotit jako změnu podstatnou," oponovala mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Dodala, že operátor dostal několik výpovědí a všechny zamítl.
"Pokud navíc daný zákazník odeslal v posledních třech měsících pouze jedinou mezinárodní SMS, je třeba jeho požadavek na ukončení účastnické smlouvy z důvodu změny ceny mezinárodních SMS považovat za zjevně neoprávněný," dodala Kemrová.