Lidovky.cz

Obchodníci obrali levici o hlasy, u zákazníku s akcí zabodovali

Ekonomika

  12:04
PRAHA - O několik tisíc hlasů voličů připravili domácí obchodníci dvě hlavní levicové strany – ČSSD a KSČM. Jejich výzva, že poskytnou slevy při nákupu zboží výměnou za odevzdání volebních lístků, totiž mezi zákazníky zabodovala.

Sčítání volebních lístků foto: ČTK

"Byla to jednoznačně nejúspěšnější marketingová akce v tomto roce," řekl provozovatel internetového obchodu www.uzasne-darky. cz Josef Cipra. "Naše objednávky a tržby vzrostly o sto procent."

Čtěte více:


K iniciativě nabídnout zákazníkům slevu výměnou za odevzdání volebních lístků ČSSD a KSČM se přihlásilo několik desítek obchodníků. Byli mezi nimi internetoví prodejci elektroniky, sportovních potřeb, ale také kamenný obchod nabízející keramické obklady do koupelen, restaurace, a dokonce i internetová aukční galerie.

Záměrem většiny obchodníků přitom nebylo si přivydělat, ale spíše podpořit pravicové strany a jejich ekonomický program. "Tuto akci jsme zorganizovali nikoliv jako reklamu, naší snahou bylo pomoci dobré věci," uvedl jednatel www.mujsport.cz Michal Frosch.

Využil slevu k vybavení bytu
Zákazníci využívali slev k objemnějším nákupům. "Setkali jsme se i se zákazníkem, který využil 20procentní slevy k nákupu vybavení celého bytu v hodnotě kolem 200 tisíc korun," řekl Tomáš Fortelný z brněnské firmy Lujoso, která prodává interiérové vybavení do bytů. Podobnou zkušenost zaznamenali i někteří další prodejci. "Se slevou jsme prodali několik kol. Při 20procentní slevě na nich lidé ušetřili několik tisíc korun," řekl Frosch.

Vedoucí prodeje pražské prodejny outdoorového zboží Rock Point Martin Brauner uvedl, že někteří zákazníci své nákupy odkládali, aby získali slevu. Rock Point totiž stejnou marketingovou akci zorganizoval již v minulém roce. "Lidé se nyní dopředu ptali, zdali podobnou akci spustíme i v letošním roce," řekl Brauner.

Dodal, že během dvou dní posbírali prodavači 350 lístků pro levicové strany. Ty chtějí předat kontroverznímu umělci Davidovi Černému, který je hodlá využít k vytvoření zatím nespecifikovaného uměleckého objektu.

Slevy za odevzdání lístků se pohybovaly od dvou do 20 procent. Někteří zákazníci se snažili získat slevy ještě výraznější. "Objevilo se i několik lidí, kteří sesbírali lístky ze širokého okolí a zjišťovali, zdali mohou získat větší slevu. Snažili jsme se jim vyhovět," řekl
Cipra.

Kromě samotných prodejů zvýšila antilevicová kampaň celkový zájem o zúčastněné obchody. Rostla zejména sledovanost jejich internetových stránek, "Návštěvnost našich webových stránek vzrostla o 80 procent," řekl Fortelný.

Někteří obchodníci si v rámci kampaně zřídili stránku na Facebooku. "Již registrujeme 150 příznivců," pochlubil se jednatel www.mujsport. cz Frosch. Zřídka čelili obchodníci i negativním reakcím. Například výlohu pražské prodejny Rock Point nastříkal přes noc neznámý odpůrce na rudo.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.