Lidovky.cz

Luxusní dřevěné lyže pro miliardáře za 300 tisíc? Račte si vybrat

Ekonomika

  10:54aktualizováno  14. prosince 11:34
LUMBIN - Lyže z bílého zlata posázené diamanty, špičky lyží z afrického ebenu. Lyže ze sfér "haute couture", tedy vysokého krejčovství, které vyrobilo několik francouzských podnikatelů pro majetnou klientelu alpských středisek, odpovídají v předvánočním období té nejextravagantnější poptávce, napsala agentura AFP.

Luxusní lyže značky Lacroix

"Stay in love, my love," lze číst na lyžích dýhovaných palisandrovým
dřevem, které si jeden zamilovaný manžel objednal u výrobce lyží na míru Boheme se sídlem v Lumbinu v departementu Isere na jihovýchodě Francie.

Luxusní lyže značky Boheme

Ve svém skromném závodě přejíždějí tři dělníci firmy, která patří k velmi uzavřenému světu francouzských podniků vyrábějících luxusní lyže, rukama po lamelách z exotického dřeva, aby zjistili jeho sebemenší nedostatky.

Luxusní lyže značky Boheme

"Naše klientela požaduje dokonalost," zdůrazňuje Arnaud Benoist, ředitel marketingu této firmy, která ročně vyrobí na 600 párů lyží, jež v průměru stojí kolem 2000 eur (50.000 Kč). "Naši zákazníci jsou zámožní a chtějí se odlišovat od ostatních, ale především to jsou milovníci lyžování," zdůrazňuje ředitel Boheme, jež 50 procent produkce vyváží do zahraničí, především do Itálie a Spojených států.
Bílá zlato a diamanty
Titanové lyže zdobené diamanty a bílým zlatem nazvané Ultime prodává Lacroix za 42.000 eur (přes jeden milion Kč) a může se pyšnit tím, že to jsou jedny z nejdražších lyží na světě.

Luxusní lyže značky Lacroix

"Je to produkt zcela se vymykající normám, jeho cílem je posílit naši
pověst luxusní značky," říká generální ředitel Lacroixe Bertrand Roy.
"Některé lyže vyrábíme na objednávku," dodává podnikatel, který firmu koupil v roce 1999, kdy byla v úpadku. Rafinovanost a technologické inovace, to jsou hesla prestižní firmy.

Za krásu cokoliv
"Tyto luxusní lyže byly vyrobeny proto, aby uspokojily rozmary ruských miliardářů přijíždějících do francouzských luxusních zimních středisek," uvádí obchodní zástupce společnosti Rossignol Jean-Luc Gaydon.

"Nejde o žádnou průmyslovou revoluci, diamant nijak nemění vlastnosti lyží, jen je umožňuje odlišit od ostatních," dodává.
"Za krásu a originalitu jsou někteří zákazníci ochotni zaplatit cokoli,"
potvrzuje Alain Zanco, jeden z nováčků na trhu s luxusními lyžemi.
"Cena je tou poslední otázkou, o níž se při objednávce jedná," upřesňuje tento podnikatel ze Sillans, několik kilometrů od Grenoblu.

Luxusní lyže značky Boheme

Alain Zanco dříve pracoval ve výzkumu a vývoji firmy Rossignol. Společně se svým jediným dělníkem obhajuje řemeslnou výrobu, k níž nedílně patří estetické hledisko. "Stejně jako krejčí vyrábíme lyže na míru, uzpůsobené zákazníkovi a jeho osobnosti," uvádí Zanco, jenž dává každému ze svých bohatých zákazníků vyplnit dotazník, aby zjistil jeho charakter.

Za 300 tisíc
Lyže z akácie a ekvádorské balsy se ocitnou pod vánočním stromkem lyžaře trávícího zimní dovolenou v Courchevelu. Za tento unikátní kousek, jehož výroba si vyžádala 80 hodin práce, zaplatil 12.000 eur (300.000 Kč). Za zhruba čtyřnásobek této ceny nabízí Lacroix, který chce nyní sázet více ne služby, kufr vyrobený v deseti exemplářích, v němž je uloženo veškeré lyžařovo vybavení.

Komplex zahrnující lyže, hůlky, kožené rukavice, ale také údržbu, hlídání vybavení a roční poplatek v Courchevelu, se prodává za 50.000 eur (1,25 milionu Kč).

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.