V kategorii malých vozů se konkurence v Česku zostřuje. Před dvěma roky malá auta tvořila zhruba polovinu prodejů v zemi. Tento podíl ale klesá, za první dva měsíce letošního roku už představují jen 30 procent prodaných aut. Automobilky se proto předhánějí ve slevách a bonusech.
ČTĚTE TAKÉ |
"V dealerské síti je ještě aktuálně asi 30 vozů Kia Picanto za necelých 170 tisíc korun, i když z internetu kolegové tento ceník již stáhli," zdůraznila Kateřina Vokounová ze společnosti Kia Motors Czech. Oficiální ceník uvádí cenu necelých 185 tisíc korun.
Mezi dealery škodovek je také zhruba 500 malých fabií v provedení Easy za necelých 200 tisíc korun. Firma ale propaguje provedení Family, které je o deset tisíc dražší. "Zlevňovat nebudeme, protože bychom tím poškodili dosavadní majitele našich vozů, jejich zůstatková hodnota by klesla," vysvětlil taktiku Škody Jürgen Stackman, šéf prodeje a marketingu.
Malá levná auta mají své přednosti. Ve městě snadno zaparkují, mají nízkou spotřebu, uvezou pohodlně dva dospělé a dvě děti, do kufru se vejde i nákup. To platí, s výjimkou vozů Dacia a Chevroletu Aveo, ovšech 12 modelech, které se vejdou pod 180 tisíc korun i s daní.
Kompletní seznam 12 nejlevnějších aut na českém trhu najdete v pátečním vydání deníku Lidové noviny. |
Na druhou stranu neoplývají pohodlím, nejsou prostředkem reprezentace. Jde jen o dopravní prostředky, které vás převezou z bodu A do bodu B. To, že jim chybí palubní počítač nebo parkovací senzor, není tak důležité jako chybějící posilovač řízení u některých modelů. Nemají rezervu, chybí jim otáčkoměr. Žádný nemá povinnou výbavu, tedy lékárničku a nářadí. To je nutné přikoupit jako u každého jiného auta, takže uváděná cena vozu se zvýší.