Lidovky.cz

Nespravedlnost? Nový klient má slevu, věrný nic

Ekonomika

  11:24
PRAHA - Zákazníci v Česku se mohou mít dobře, ale musí být zákazníky novými. O ty se většina firem pere a nabízí jim množství slev a výhod. Naopak lidé, kteří jsou jedné firmě věrní a zůstávají u ní roky, platí víc. A pokud ji chtějí opustit, firmy za to často chtějí další peníze.

Ilustrační foto. foto: Shutterstock

Výhody pro nové klienty a víc peněz od věrných chtějí firmy z různých oborů, od telefonních operátorů po banky.

Noví zákazníci mohou díky počátečním slevovým nabídkám často ušetřit velké částky. Společnosti je tak chtějí na výhodnější podmínky nalákat nebo přetáhnout klienty svým konkurentům. Po nějakém čase však sleva vyprší, zákazník "zestárne" a začne platit plnou cenu. Ještě vyšší slevu, než měl kdysi on, získá zákazník nový.

Zakaznik

Třeba poskytovatel internetu UPC nabízí novým zákazníkům rychlý internet za 299 korun měsíčně po dobu jednoho roku, poté platí 494 korun. Zákazník, který je u UPC déle, navíc dostal počáteční slevu pouze na šest měsíců, nový zákazník ušetří téměř tisíc korun.

Rozdílné ceníky pro nové a stávající zákazníky pak mají i někteří z alternativních dodavatelů elektrické energie. Například u základního jednotarifového produktu účtuje Bohemia Energy novým zákazníkům v regionu Čechy 1265 korun za jednotku spotřebované elektřiny. Ti, kteří k firmě přešli již v minulých letech, platí 1370 korun.

zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.