„Z celkového prodeje rodinných zájezdů registrujeme na letošní léto 17,5 % pobytů v Řecku, jedná se o nejoblíbenější destinaci pro rodiny s dětmi. Zájem je rovněž o dovolenou v Itálii, Turecku a stále roste poptávka po Bulharsku, které turisty oslovuje díky nízkým cenám,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz.
TOP prázdninové destinace 20121. Řecko |
Převážná většina rodin využívá leteckou dopravu, autobusem nebo vlastním autem cestují rodiny zejména do Chorvatska a Itálie.
Řecká krize dovolené neohrozí
Ekonomická krize v Řecku se podle marketingového ředitele Invia.cz Michala Tůmy na kvalitě dovolené českých turistů nijak nepodepíše.
"Vzhledem k tomu, že se protivládní protesty dosud konaly výhradně v okolí Atén, jsou v bezpečí i před případnými nepokoji. Čeští turisté totiž do lokalit v blízkosti řecké metropole téměř nejezdí. Dovolené tráví především na řeckých ostrovech. Očekáváme, že v turistických oblastech bude v letošním roce klid stejně jako loni. Situaci v Řecku však samozřejmě pečlivě sledujeme,“ uvedl Tůma.
Plná penze a pozvolný přístup do moře. Typické požadavky české rodiny
Rodiny na dovolených stále častěji vyžadují stravu typu all inclusive. Při výběru destinací kladou důraz na zázemí a služby pro děti. Požadují hlavně pozvolný přístup do moře, animátorské programy nebo dětské hotelové kluby.
ČTĚTE TAKÉ: |
Rodiny kupují zájezdy s předstihem. Pro prodejce je to výhodné
Rodiny s dětmi jsou pro prodejce zájezdů klíčovým segmentem, na který je zacílena nabídka prázdninových dovolených a přizpůsobuje se jim i cenová politika. Aktuálním tahákem cestovních kanceláří je nabídka zvýhodněných zájezdů pro děti. V některých případech lze pobyt pro děti pořídit zcela zdarma. Tato nabídka je nejčastěji omezena počtem tří dětí a věkovým limitem 12 let, pro starší děti jsou nabízeny různé slevy.
TOP prázdninové destinace 20111. Řecko |
„Prodejci zájezdů často preferují rodiny s dětmi, protože pro svou dovolenou využívají prázdninových termínů. Ty si rezervují i s několikaměsíčním předstihem, což je pro prodejce výhodné,“ uvedla tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.
„Cestovní kanceláře totiž musí v zahraničí garantovat své kapacity, jak lůžka v ubytovacích zařízeních, tak také místa v letadlech. Proto zvláště nabídku first minute cílí na rodiny s dětmi, které jsou pro ně prioritním a velmi perspektivním segmentem zákazníků,“ doplnila Petříčková.