"Přes mírné zvýšení počtu osob v prodlení hodnotíme dosavadní vývoj v letošním roce jako pozitivní. Nárůsty počtu nových dlužníků v prodlení jsou významně nižší než v minulosti a ve druhém čtvrtletí letošního roku dokonce počet osob evidovaných v registru Solus klesl," uvedl tajemník sdružení Solus Jan Stopka.
ČTĚTE TAKÉ: |
Členství v tomto sdružení dává firmám přístup k informacím o klientech, kteří měli nebo mají potíže se splácením závazků. Výsledky jsou podle Stopky jasným důkazem, že využívání klientských registrů pomáhá členským společnostem snižovat rizika u poskytovaných služeb.
Zhoršení podílu dlužníků v řádu několika setin procenta znamená ve většině těchto krajů návrat k hodnotám ze začátku letošního roku. Jako negativní hodnotí sdružení situaci v krajích, které vykazují zhoršení několik čtvrtletí v řadě. Jde například o kraje Karlovarský, Olomoucký nebo Ústecký.
Solus sdružuje 39 společností. Je mezi nimi 17 nebankovních finančních institucí, 12 bank, tři stavební spořitelny, čtyři telekomunikační operátoři, dvě energetické společnosti a jeden velkoobchodní řetězec.
Členská společnost se na základě dotazu do databáze dozví informaci o existenci dluhu klienta, případně o jeho úhradě. Ta je v registru uchována tři roky. Data se v databázi shromažďují pouze se souhlasem zákazníků.