Lidovky.cz

Ve sprše mám sviňuchu, chci zpátky peníze aneb jak si (ne)stěžovat cestovce

Ekonomika

  12:29
PRAHA - Pracovníci reklamačních oddělení tuzemských cestovních kanceláří se letos opět nenudili. Klienti je totiž zavalili i řadou kuriózních stížností a požadavků. Témata jsou různá, stížnosti mají ale jedno společné – všichni lidé požadují vrácení peněz.

Sviňucha obecná foto: Shutterstock

"Cestovní kancelář by měla upozornit, že v době odlivu není voda v moři," stěžoval si například letos jeden z klientů CK Exim Tours. "V katalogu neuvádíte na které světové straně bude v Řecku východ slunce," napsal jiný klient.

Další stížnost se týkala jídla: "V den odletu jsme odjížděli z hotelu již v sedm hodin ráno, a nemohli jsme si tak vychutnat palačinky, neboť se připravovaly až v 7:30." Dalšímu českému turistovi se nelíbilo, že má k dispozici jen dvě ruličky toaletního papíru denně.

ČTĚTE TAKÉ:

Občas se blýsknou i zaměstnanci reklamačních oddělení cestovních kanceláří. Klientovi, který si stěžoval, že když odhrnul závěs "ve sprše byla samá, jak já řikam sviňucha, no prostě se to tam pěkně hemžilo", v reklamaci odpověděli: "Co nazýváte sviňuchou Vy, to nevíme, ale český jazyk nazývá sviňuchou obecnou (Phocoena phocoena) druh kytovce, tedy živočicha, jehož výskyt ve Vaší koupelně by byl skutečnou biologickou senzací, jelikož typickým biotopem tohoto savce je moře."

"V Egyptě se očekává smlouvání při nákupu na stáncích, to nám znepříjemnilo pobyt," tvrdil při reklamaci klient cestovní agentury Invia.cz. Další klient napsal, že když přišel na oběd v plavkách, personál mu řekl, že tam v plavkách být nesmí, a tak si je sundal.

"Led ve sklenici vydržel pouze krátkou chvíli, poté bylo nutné jít zpět na bar a doplnit," zněla jiná výtka. "U pyramid mě obtěžovali místní obyvatelé s prodejem různých věcí a zkazili nám celý výlet. Žádám o vrácení ceny," požadovala další klientka.

Vysoké emoce při svízelné situaci

Jeden z účastníků zájezdu zase reklamoval znečištěnou pláž od chaluh a požadoval vrátit částku za zájezd a 50 000 za nemajetkovou újmu. Po měsíci poslal zpětvzetí reklamace, kde bylo uvedeno, že jeho stížnost byla motivována "vysokými emocemi umocněnými nezdařenou dovolenou ve svízelné životní situaci – trvale bez zaměstnání, dovolená na půjčku za účelem regenerace sil při hledání východiska z nelehké pozice bez příjmů".

"Cesta k pláži sestávala z 20 metrů dlouhého chodníku, a pak už jsme se museli brodit pískem až k pláži... žádáme kompenzaci, že chodník nebyl až k moři," napsal další klient cestovní kanceláři. "Písek byl natolik rozpálený, že se nedalo bosou nohou přejít k moři. Nikdo nás na tuto závažnost neupozornil," tvrdil další.

ČTĚTE TAKÉ:

"Jídlo nic moc – večeře jsme sice všechny snědli, přesto žádáme, aby nám byly peníze za večeře vráceny v plné výši," požadoval další český turista. "Prostřený stůl v restauraci jsme si mohli prohlédnout pouze z fotografií nabídky cestovní kanceláře," nelíbilo se klientovi portálu Dovolena.cz.

Klient cestovní kanceláře Nev-Dama si zase stěžoval, že měl na pokoji pouhých 16 °C. Jako důkaz přiložil fotografii teploměru, na němž bylo 20 °C.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.