Lidovky.cz

Obchodní triky a falešné slevy. Co vás pálí v českých obchodech?

Ekonomika

  7:00
PRAHA - Série článků na serveru Lidovky.cz o pochybných praktikách českých obchodních řetězců při prodeji potravin vyvolala u čtenářů silnou odezvu. Zákazníci jsou nespokojení s kvalitou prodávaného zboží i falešnými slevovými akcemi. Kritizovaný řetězec Albert přitom není jediný, na který si čtenáři stěžují.

Je 50 % z 309 opravdu 252,50? foto: čtenář serveru Lidovky.cz

Na řetězec Albert se v posledních letech svalila vlna kritiky kvůli předraženému masu napíchanému vodou. Mezi českými obchody se přitom nejedná o nic výjimečného, čtenáři serveru Lidovky.cz si totiž stěžují i na řadu dalších prodejců.

Například čtenář Daniel Macháček v rámci naší výzvy zaslal dvě fotografie „zlevněných“ cereálií v obchodech Tesco. Ačkoliv křiklavé barvy cenovek lákají na nákup výhodnější o desítky procent, ve skutečnosti je cena nezměněna (viz fotografie níže). „Takovéto podvody jsou v Tesku Eden ve Vršovicích na týdenním pořádku,“ dodává Macháček.

S námi ušetříte láká Tesco. Sleva? Přesně 0 korun místo avizovaných 13,40.
S námi ušetříte láká Tesco. Sleva? Přesně 0 korun místo avizovaných 11 korun.

S námi ušetříte, láká Tesco. Sleva? Přesně 0 korun.

Důkaz o tom, že falešná sleva u napíchané vepřové kýty v prodejně Albert nebyla ojedinělým incidentem, podává fotografie čtenáře Davida Charváta. Ten objevil v obchodě Albert kozí sýr údajně zlevněný o 50 %, ačkoliv srážka z ceny byla jen 18% (viz úvodní foto článku).

Zákazník požádal řetězec o vysvětlení. „Dle vyjádření manažerky prodejny došlo k selhání lidského faktoru, kdy zaměstnanec špatně spočítal výši slevy. V žádném případě to nebyl záměr a už vůbec ne schválnost. Velice se vám omlouváme a děkujeme za upozornění,“ dostalo se mu odpovědi ze zákaznického servisu Albertu s tím, že na žádné další prodejně by už k podobnému pochybení dojít nemělo.

ČTĚTE VÍCE:

S kuriózní etiketou se setkala také čtenářka Dagmar Milatová, jež si koupila rybí omáčku, která měla podle originálního obalu obsahovat 20% podíl extraktu z ančoviček.

Na přelepu se složením v češtině se ale dočetla, že výtažek z ančoviček tvoří víc jak dvojnásobek objemu – konkrétně 48 procent. „Zajímavé, že? Při prostudování etikety se mi zdá, že si z nás někdo dělá srandu,“ píše čtenářka.

Na původní etiketě je napsané, že obsahuje extrakt z ančoviček 20 %, ale na nálepce v češtině je uvedeno, že produkt obsahuje výtažek 48%.

Svoje překvapení, tentokrát ze zakoupené čokolády na vaření, neskrývá ani Josef Mikulík. „Na obale bylo napsáné jen NA VAŘENÍ.  Slovo čokoláda chybí a na druhé straně je velmi malým písmem napsáno kakaová pochoutka na vaření,“ popisuje Mikulík.

O co víc ho namíchlo, že se jednalo o tradiční výrobek značky Orion. Ta skutečně prodává produkt „Orion na vaření“, jenž sice připomíná čokoládu, ve skutečnosti se ale jedná jen o polevu.

„Ve složení stojí hlavně cukr a pak až 24 procent kakové hmoty. Tohle je už skutečně oblbování. Klasická čokoláda na vaření od Orion už už jednoduše není a místo toho je jen náhražka,“ dodává čtenář.

ČTĚTE TAKÉ:

Jak si vyložit "reklamštinu" obchodníků? Seznam potravin, kterým se raději vyhněte

Albert láká na výhodnou cenu. Za méně masa ale zaplatíte víc.

Máte špatné zkušenosti s nekvalitními potravinami, které v Česku prodávají obchodní řetězce, překvapilo vás na etiketě složení prodávaných potravin? Dejte nám vědět na e-mailovou adresu internet@lidovky.cz s předmětem ČESKÉ JÍDLO.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.