Lidovky.cz

Bance unikla Kalouskova citlivá data. Mám se z toho rozbrečet? reaguje exministr

Ekonomika

  14:11aktualizováno  17:03
PRAHA - Data klientů Komerční banky se dostala na veřejnost, přes internetové bankovnictví bylo možné se dostat k citlivým informacím. Na únik dat upozornil jeden z klientů banky. Získat šlo i osobní údaje exministra financí Miroslava Kalouska (TOP 09). "Netrápí mě to," řekl serveru Lidovky.cz Kalousek.

Ministr financí v demisi Miroslav Kalousek na poslední tiskové konferenci ve funkci. foto: ČTK

Banka již přístup do databáze zablokovala. Za chybu, na niž upozornil rozhlasovou stanici Radiožurnál jeden z posluchačů, prý může dodavatel informačního systému.

Záznamy obsahovaly takové informace jako jméno, adresa, rodné číslo, telefon nebo v jakém pilíři daný klient spoří. Pikantní je to, že se posluchač dostal třeba i do složky exministra financí Miroslava Kalouska. V záznamech navíc mohl dělat i změny, přepisovat jména a další detaily.

Kalousek: Tyhle informace posílají grázlové na Facebook

Kalousek nicméně internetové bankovnictví nepoužívá. "Zřejmě se dostal pouze do mého pojištění ve 2. pilíři, což je veřejná informace, takže to mě netrápí," řekl serveru Lidovky.cz.

Únik osobních údajů mu zjevně nevadí. "Z toho se mám rozbrečet? Vždyť tyhle informace za potlesku médií všichni grázlové posílají na Facebook. Přece nebudu plakat, že to teď uteklo z banky," mává nad událostí rukou.


Na případ upozornil Radiožurnál

Banka ráno přístup do databáze zablokovala. Teď zjišťuje, kde se stala chyba a kdo za ni může. "Komerční banka ráno identifikovala technickou chybu informačního systému Penzijní společnosti Komerční banky. Touto situací se velmi vážně zabýváme a neprodleně jsme zahájili veškerá nezbytná opatření k jejímu vyřešení," uvedla mluvčí banky Monika Klucová. Podle serveru iDNES.cz tak bylo možné vyhledat smluvní dokumenty penzijního připojištění 47 tisíc klientů.

"Šlo o chybu v jednom modulu webové aplikace penzijní společnosti. Bezpečnost internetového bankovnictví KB nebyla žádným způsobem narušena a nedošlo tudíž ani k žádnému ohrožení bezpečnosti či k úniku informací o bankovních účtech klientů banky. Aplikace internetového bankovnictví KB a penzijní společnosti nejsou datově provázány, internetové bankovnictví banky pouze zprostředkovává přístup do aplikace Penzijní společnosti KB," uvedla banka v tiskové zprávě.

Případ bude řešit Úřad pro ochranu osobních údajů

Chyba v informačním systému, jehož vývoj pro Penzijní společnost KB zabezpečuje externí dodavatel, jímž je firma Softip, umožnila neoprávněný přístup do kontaktní databáze, doplnil předseda představenstva Penzijní společnosti KB Pavel Jirák. "V žádném případě nedošlo k úniku informací o již uzavřených smlouvách o penzijním spoření nebo o stavu prostředků na účtech klientů," podotkl.

Případem se začal zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů. "Úřad to podání vyhodnotí a nepochybně zítra (ve středu) dojde k rozhodnutí o dalších krocích, které mohou směřovat buď k zjištění stavu prostřednictvím kontroly, nebo eventuálně ke správnímu řízení. Průnik do soukromí osob je tam veliký", řekla Radiožurnálu mluvčí úřadu Hana Štěpánková.

Autoři: ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.