Lidovky.cz

Co s broukem žijícím uvnitř televize? A jak uniknout divokému hajnému?

Ekonomika

  6:00
PRAHA - S končícím rokem se řada firem pochlubí se svými zážitky s kuriózními požadavky svých zákazníků. A výjimkou nejsou ani spotřebitelská sdružení a jejich informační linky. S úsměvnými případy se na přelomu let 2013 a 2014 svěřila i poradna časopisu dTest.

Myslivec a úlovek foto: Michal SváčekLidové noviny

S jakými případy se v letošním roce lidé na právní poradnu obrátili? Jeden se někdy nestačí divit. "Naši poradnu požádal o radu spotřebitel, který byl účastníkem autonehody a barvitě vylíčil, co nabourání automobilu předcházelo. Nic zlého netuše jel po silnici, když mu najednou skočila do cesty před vůz srna. Hajný, který srnu pronásledoval v protijedoucím autě, na ni totiž zatroubil, a vyděšené zvíře v panice skočilo pod projíždějící vůz," líčí vedoucí poradny Zelený. Otázkou bylo, kdo uhradí škodu na autě překvapeného řidiče.

Príhody pojišťováků

Nebo další příklad: zákazník e-shopu si objednal dětskou autosedačku. Místo ní mu ale přišlo něco naprosto neočekávaného. Digestoř na odsávání par v kuchyni. Internetový prodejce přitom nechtěl zboží vyměnit, dokud zákazník na své náklady nepošle nechtěnou digestoř zpět.

Zapeklitý případ čekal poradce také v kuriózní kauze brouka v televizi. Majitel televize o úhlopříčce 1,5 metru se z křišťálového obrazu těšil jen krátce, na obrazovce se totiž objevil stín brouka i s nožičkami. Dílem náhody se malý živočich dostal mezi vrstvy obrazovky, kde zůstal nadobro uvězněn.

Kuriozní požadavky klientů cestovek

Drahou televizi se tak zákazník rozhodl reklamovat. A i když byl prodejce zpočátku neobvyklou výmluvou překvapený, odpověděl bez zaváhání: "za brouka neodpovídáme, reklamace se zamítá."

A právě na takové případy jsou právní poradci dTestu připraveni hledat řešení. Pomáhají telefonicky i přes web. Za letošní rok řešili více než 25 tisíc případů. "Spotřebitelé oceňují rady, které od nás obdrží, mnozí se na nás proto obracejí opakovaně. Poradci dTestu jsou připraveni pomáhat spotřebitelům i v následujícím roce s jejich problémy, humornými i vážnými," vzkazuje Lukáš Zelený.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.