Lidovky.cz

Slováci vábí české turisty. Na klasickou hudbu i Košice welcome card

Slovensko

  16:15
BRATISLAVA - Slovenské regiony trápí ukrajinská krize. Podle prvních odhadů připravila zemi loni o třináct procent turistů. I proto se Slováci snaží vymýšlet novinky, kterými chtějí do země dostat další návštěvníky – a pochopitelně jim velmi záleží na Češích.

Skalnaté pleso foto: Profimedia/Jasna.sk

Zajímají se o ně například východoslovenské Košice. Na veletrhu Slovaktour, který vyvrcholil o víkendu, představily projekt turistické karty Košice welcome card.

Průmyslové i historické město nabídne devět volných vstupů do muzeí, hromadnou dopravu zdarma a nejrůznější slevy do restaurací. Košice podle svých představitelů stále ještě zůstávají v podvědomí jako bývalé Evropské hlavní město kultury. Orientovat se chtějí hlavně na maďarské, české a polské turisty.

ČTĚTE TAKÉ:

„Pracujeme také na rakouském trhu, který před rokem 2013 v Košicích vůbec nebyl,“dodává Dominik Plavka z organizace Košice – turismus. Spolu s dalšími městy se východoslovenská metropole zapojí do projektu Víkend ve městě, který má na Slovensku oživit zájem o města. Tedy nejen o krásnou přírodu, kterou je země pověstná.

Server Hnonline.sk přináší i přehled dalších novinek, od nichž si slovenské regiony slibují příliv dalších návštěvníků.

Bratislava vsadí na klasiku

Hlavní město, k němuž má i řada Slováků chladnější vztah, se pokusí upoutat pozornost propagací umění. Balet, operu, symfonickou hudbu i komorní koncerty sladí metropole pod hlavičku Bratislava goes classical.

„Chceme upoutat pozornost nabídkou vážné hudby i klasického umění. Říct turistům – přijeďte k nám kvůli této úžasné opeře či koncertu,“ vysvětluje strategii šéf Bratislava tourist board František Stano.

Podle něj jde o to představit město konkrétním produktem. Bratislava bude zároveň nabízet balíčky, které budou obsahovat vstupenku na kulturní akci a ubytování.

(Dosud) neznámá Nitra

Nezapomeňte na cestovní pojištění

Cestovní pojištění sjednáte online i den před odjezdem, zkuste porovnávač všech nabídek.

Pojištění online Ve spolupráci s finance.iDNES.cz

O větší pozornost návštěvníků si chce říct západoslovenská Nitra, která zůstává poněkud skrytá za Tatrami a dalšími turistickými lákadly. Město plánuje velkou mediální kampaň, která má do jejích ulic a hotelů dostat Čechy, Maďary či Rakušany.

Středobodem zájmu má být Nitranský hrad, kde bude od května do září k vidění program středověkého léta s různými atrakcemi vztahujícími se k tomuto historickému období. Nitra by ráda zviditelnila také svůj výstavní prostor Agrokomplex.

Tatry – letadlem z Londýna

Nejviditelnější turistická oblast Slovenska je velmi náchylná na vrtochy počasí, které můžou odradit od zlézání vyšších partií hor – ať už Tater Nízkých, Vysokých nebo Západních.

Proto místní hoteliéři chtějí ještě více pracovat na kvalitě ubytování a „mimohorských“ aktivit, jako jsou večerní programy, wellnes a animace.

Zároveň jsou si vědomí, že musí získat i návštěvníky z jiných než sousedních zemí. Místní hodně sázejí na leteckou linku Poprad – Londýn. „Její vytížení je celkem dobré, ale funguje teprve od loňského října. Anglickou klientelu se snažíme lákat různými kampaněmi,“ popisuje Darina Bartková organizace Region Liptov.

Autor:
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.