Lidovky.cz

Platby kartou před Vánoci opakovaně selhávají. Noste si pro jistotu i hotovost, doporučil Lidl

Ekonomika

  18:07aktualizováno  23. prosince 16:18
Praha - Vánoční nákupy během uplynulého víkendu vrcholily a zdálo se, že lidé stihli nakoupit všechny dárky i potraviny. Jenže opak je pravdou, i v pondělí pokračuje trend selhávání platebních terminálů. Zpracovatelé karetních transakcí tak ani na začátku nového týdne nezvládají předvánoční nápor plateb. Ty trvají výrazně déle, nebo se je nepodaří uskutečnit vůbec.

Platba kartou. foto: Shutterstock

Redaktor serveru Lidovky.cz se snažil nakoupit v několika obchodech, přičemž zamířil do obchodů Lidl v Dobříši i Dobřichovicích, jenže při placení s kartou neuspěl, musel proto u pokladny vyskládat několik bankovek.

„Po víkendu, kdy platební terminály fungovaly bez problémů, se dnes v našich prodejnách bohužel opět objevily komplikace při platbách kartou. Pokud zákazníci chtějí provést platbu kartou, platba trvá výrazně déle a nebo se může stát, že neprojde vůbec,“ řekla za řetězec Lidl Zuzana Holá. Zákazníkům firma doporučuje, aby s sebou do prodejen nosili pro jistotu i hotovost.

Problémy podle informací ČTK byly také například v knihkupectví Luxor či v dm drogerii.

Chlápek položí stovku

Také na sociálních sítích se rozčiluje řada uživatelů, neboť ani jim platební karta v terminálu nefunguje. „Terminál mně nechtěl vzít kartu a hotovost jsem neměla. Už jsem se smiřovala s tím, že dárek nepošlu. V tom přede mě chlápek položí stovku: ‚Kdyby to nešlo, tak tady. Hezké svátky’,“ popisuje jeden ze zážitků uživatelka pod přezdívkou Ivunec. 

Řada dalších zákazníků ale takové štěstí nemá. Obchodníci tak kvůli výpadkům preferují platby v hotovosti. 

Svůj zážitek popsal na Twitteru i Daniel Dočekal. „Zatímco v pátek to aspoň tak na potřetí prošlo, dnes ani po osmi pokusech. A v celém Lidlu i Lékárně nikomu. Už od brzkého rána, takže kompletní výpadek. V Kauflandu pohoda, nemají ČSOB,“ napsal Dočekal v pondělí dopoledne.

Podle mluvčí ČSOB Michaely Průchové minulý týden padl rekord v počtu transakcí. „Může se tak stát, že při placení bezkontaktní kartou, nebo mobilem, fungují některé terminály pomaleji. Doporučujeme opakovat platbu a napodruhé se to už třeba povede,“ radí mluvčí ČSOB Michaela Průchová na serveru TN.cz. „Naši technici posiluji kapacitu celé infrastruktury,“ dodala.

Problémy začaly minulý týden

U karet České spořitelny a Komerční banky zatím výrazné komplikace nenastaly, upozorňuje server E15 a popisuje to na příkladu nespolehlivého fungování bezkontaktních plateb v drogeriích DM. Platby však selhávají i v dalších obchodech. „Prodejna už vůbec nebere karty, projde zhruba každá dvacátá platba,“ řekla pro E15 prodavačka z jedné pražských poboček Marks & Spencer.

Problémy zaznamenal i internetový obchod Mall.cz, také kvůli přetížení terminálů ČSOB. „Výpadky jsou většinou v řádu minut,“ sdělila portálu iDNES.cz mluvčí Pavla Hobíková.

Jak přežít vánoční nákupy? Začněte včas a spoléhejte na e-shopy

Obchodní řetězec Lidl se zákazníkům za problémy s platebními terminály již omluvil na Facebooku. „Pro hladký průběh nákupu mějte připravenou hotovost. Děkujeme za pochopení,“ žádá.

„Je to nejen Lidl. Problém jsem měla i v lékárně dr. Max a na pobočkách zásilkovny. Hold moc nakupujeme v tomto čase. Platit kartou je snadné, a tak je systém přetížený,“ píše pod příspěvkem Lidlu na Facebooku jedna z komentujících.

V sobotu ubylo problémů

V sobotu lidé platili v obchodech kartou proti pátku méně, používali spíše v hotovost. Ubyly také problémy při placení kartou, v pátek byly platby často zamítány. Vyplývá to z odpovědí zástupců bank, zpracovatelů transakcí a obchodních řetězců na dotaz ČTK. U zpracovatele karetních transakcí Global Payments sice klesl počet transakcí, ale průměrná platba vzrostla proti pátku o 14 procent na ze 707 na 805 korun za nákup. Proti běžnému období lidé utratili více než dvojnásobek.

Žádné problémy s placením kartami v sobotu podle svých mluvčích neměly společnosti Tesco a Alza. „Problém s platebními terminály na straně poskytovatele komunikačního rozhraní jsme zaznamenali, nicméně už je vyřešen,“ dodala mluvčí Alzy Patricie Šedivá.

Autoři: , ,
zpět na článek


© 2024 MAFRA, a.s., ISSN 1213-1385 © Copyright ČTK, Reuters, AFP. Publikování nebo šíření obsahu je zakázáno bez předchozího souhlasu.