Z objednávky vojsku zbývá převzít asi 80 kopřivnických vozidel. "Dodávky pokračují plynule a bez potíží, které zakázku provázely v počátcích.
Průběžně se předávají každý den zhruba dvě auta, týdně je to v průměru deset aut. To znamená, že předání zbylých vozidel bychom mohli zvládnout za osm týdnů," upřesnil mluvčí Vladimír Bystrov.
Armáda začala přebírat terénní tatrovky T810 loni v březnu, do konce minulého roku si jich převzala 381. Ze zbylých 175 aut už letos podnik k dnešnímu dni poslal armádě přesně 92 aut, poznamenal Bystrov.
Armáda další vozy nechce
Tatra má podle něj zájem dodávat armádě dále, zatím však žádná další zakázka nad rámec této smlouvy sjednána nebyla. Kopřivnická automobilka speciálně pro armádu vyvinula ještě šest dalších variant vozu T810.
"Všechny mají potřebné certifikace a zkoušky pro českou armádu, ta si je ale zatím neobjednala," dodal mluvčí.
Armáda si v roce 2006 objednala 556 nákladních automobilů Tatra, za vozy by měla zaplatit 2,6 miliardy korun. Jeden z největších kontraktů české armády provázely od začátku potíže. Nové vozy T810 mělo původně vojsko začít přebírat již předloni v listopadu.
Zakázka se ale kvůli nesrovnalostem, které vyšly najevo během testů automobilů, zpozdila. První vozidla vojáci převzali až na sklonku loňského března. Kopřivnická automobilka za to musela zaplatit vysoké smluvní penále. Jeho výše nebyla zveřejněna.
Tatra při zadávání zakázky nezvítězila ve výběrovém řízení, ale byla vybrána přímo - s odůvodněním, že je potřeba podpořit český průmysl.