28. srpna 2017 16:54 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Ťok: Dostavba obchvatu Otrokovic by měla začít příští rok. Brzdí ji ekologové

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 5Diskuse
(ilustrační snímek) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy (ilustrační snímek) | foto: ČTK

OTROKOVICE Dostavba jihovýchodní části obchvatu Otrokovic na Zlínsku, který je součástí dálnice D55, by měla začít příští rok. Naopak termín zahájení výstavby dálnice D49 z Hulína do Fryštáku zůstává kvůli vydanému předběžnému opatření soudu nadále nejasný.

O rozvoji dopravní infrastruktury na Zlínsku jednal dnes ministr s představiteli samospráv a místními podnikateli. Jedním z hlavních témat byla právě dostavba dálnice D55 kolem Otrokovic. Ta nyní končí severovýchodním obchvatem města, který motoristé využívají od roku 2006.

„Věřím, že se nám podaří dokončit majetkoprávní vypořádání a že budeme schopni v první polovině příštího roku stavbu zahájit,“ uvedl Ťok. Podle ředitele zlínské pobočky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Karla Chudárka chtějí silničáři v horizontu měsíce zažádat o stavební povolení. Z Otrokovic má dálnice mířit dále směrem na Staré Město a Břeclav.

Za výrazně složitější považuje Ťok situaci v případě plánovaného úseku dálnice D49 mezi Hulínem a Fryštákem. Dálnice má dále vést na Valašsko a napojit se na slovenskou dálniční síť k Púchovu. Jak zmínil ministr, u D49 už bylo vydáno stavební povolení a do přípravných prací stát investoval zhruba 50 milionů korun.

Spor o živočichy

Stavbu však dlouhodobě brzdí ekologové, kterým vadí, že má dálnice vést místy s výskytem vzácných živočichů. Spolku Egeria se před několik měsíci podařilo dosáhnout vydání předběžného opatření soudu, kvůli kterému není možné v přípravě stavby pokračovat.

„Jedná se o spor o vyřešení výjimky ze 17 živočichů. Přijde mi, že se budeme muset zabývat celou faunou a flórou, kterou máme v České republice. Zatím to tak vypadá,“ sdělil Ťok. Původní zahájení stavby bylo plánováno na rok 2008.

Ministr odmítl výtky, že ministerstvo při plánování velkých dopravních staveb nedbá na ochranu životního prostředí. „Jsem přesvědčen, že výstavba dálnic je stoprocentně v souladu s ochranou krajiny,“ řekl Ťok. Zároveň popřel, že by se stát kvůli výstavbě dálnic pokoušel vyvlastnit a ukrást půdu v soukromém vlastnictví.

Oba zmíněné úseky dálnic patří pro ministerstvo dopravy mezi prioritní dopravní stavby. Od ministerstva životního prostředí dostaly souhlasné stanovisko k vlivu na životní prostředí (EIA). Neustálé oddalování zahájení stavby vyprovokovalo letos v červenci Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě ke vzniku petice na podporu urychlení výstavby obou dálnic. Jen na internetu ji podepsalo více než 1000 lidí.

ČTK
  • 5Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz