5. dubna 2017 16:51 Lidovky.cz > Byznys > Státní pokladna

Ťok označil Sobotkovo řešení ohledně zvýšení platů řidičů za neproveditelné

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Ministr dopravy Dan Ťok. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ministr dopravy Dan Ťok. | foto:  Petr Topič, MAFRA

PRAHA Za nefunkční a v krátkém čase nerealizovatelný označil ministr dopravy Dan Ťok (ČSSD) návrh řešení, jak dostat do krajů peníze na platy řidičů autobusů, s kterým má středečním jednání vlády přijít premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Ťok v tiskové zprávě uvedl, že nejjednodušším řešením je posílit financování oprav krajských silnic, přičemž kraje by peníze mohly využít k co nejrychlejšímu navýšení platů řidičů.

Sobotka ve středu oznámil, že kabinetu navrhne uvolnit 420 milionů korun z rozpočtové rezervy. Částka by měla pokrýt zhruba polovinu letošních nákladů spojených s navýšením platů, jak je vyčíslily kraje, uvedl. Ťok by měl podle jeho představ přijít se systémem, jak by ministerstvo dopravy peníze rozdělovalo do krajů. Regiony by musely kvůli dotaci doložit, že náklady vynaložily oprávněně a že směřují k řidičům.

Ťok takové řešení považuje za komplikované. „Zahltíme se papírováním a ve výsledku zjistíme, že peníze k řidičům doputují bůhví kdy,“ uvedl. Dodal, že stojí na straně řidičů a se zvýšením jejich platů souhlasí, Sobotkův návrh však považuje za „nefunkční a v rychlém čase neproveditelný“.

Ministr dříve navrhoval, aby do krajů putovaly na opravy silnic nižších tříd čtyři miliardy korun, z toho 2,5 miliardy ze Státního fondu dopravní infrastruktury a 1,5 miliardy z rozpočtové rezervy. Po vleklých sporech s ČSSD kabinet koncem února z rezervy uvolnil půl miliardy. Rozhodnutí kritizovala šéfka Asociace krajů Jana Vildumetzová (ANO), podle níž mohly kraje miliardu navíc vynaložit právě na platy řidičů.

„Kraje už potřebné peníze dávno mohly mít, pokud by koaliční partneři neodmítli dát krajům na financování oprav silnic 2. a 3. tříd čtyři miliardy,“ uvedl ve středu Ťok. Peníze teď logicky krajům chybí, dodal. „Nejjednodušší řešení je posílit financování oprav krajských silnic, jak už jsme s ministrem financí navrhovali,“ řekl.

ČTK
  • 1Diskuse