17. prosince 2015 15:05 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Smlouvy operátorů jsou plné nefér podmínek, tvrdí telekomunikační úřad

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 2Diskuse
Mobilní telefon. Ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mobilní telefon. Ilustrační foto. | foto: Shutterstock

PRAHA Zákaznické smlouvy tuzemských velkých operátorů obsahují velké množství nefér ustanovení. Ty sice nemusí být v rozporu se zákonem, ale mohou působit nesrozumitelně nebo jsou neúplné. Oznámil to Český telekomunikační úřad. Podle operátorů subjektivní známkování regulátorovi nepřísluší.

ČTÚ v průběhu listopadu analyzoval smluvní dokumentaci všech tří síťových mobilních operátorů a největšího kabelového operátora UPC. Smlouvy hodnotil pomocí dvanácti kritérií, kterým přiděloval barvy jako na semaforu.

Mezi nimi byla například struktura smluv, možnost vyzkoušení služby, automatické prodlužování, smluvní pokuty nebo způsob reklamace.

Všichni operátoři podle hodnocení propadli u automatického prodlužování smluv a jednostranné změny smlouvy a způsobu vyrozumění o této změně. Nejvíce červených za neférová ustanovení dostal Vodafone, nejvíce zelených za plnění podmínek zákona i doporučení ČTÚ má T-Mobile.

„Asociace provozovatelů mobilních sítí nesouhlasí s hodnocením operátorů formou Spotřebitelského semaforu, který dnes ČTÚ zveřejnil, a považuje tuto formu hodnocení a způsob komunikace za aktivitu, která ČTÚ nepřísluší. Spotřebitelský semafor navíc zahrnuje jenom čtyři operátory, přesto že na českém trhu působí operátorů stovky,“ reagovala asociace v tiskové zprávě.

Úřad uvedl, že stejnému hodnocení podrobí i další telekomunikační firmy působící na českém trhu.

ČTK
  • 2Diskuse




Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!