Diskuze
V Blance je zase voda, stojí v zápisu. Mohou se poškodit další kabely, tvrdí firma
Děkujeme za pochopení.
J. Dřevojan
Především proč byl projektován jako vodotěsný, když u nás není ani jeden tunel, kam neteče... typický czechšmejd.
Werner von Siemens už před rokem 1900 vynalezl isolaci měděných vodičů gutaperčou, což umožnilo za pát let nato pokládat do mnohem agresivnější mořské vody sdělovací kabely pro linku Evropa-Amerika. Že by moderní technologií a z moderních materiálů vyráběné kabely nedokázaly odolat ponoření do dešťové(?) vltavské(?) vody? Že by se mohl zhoršit isolační odpor nějakého ojedinělého "nakopnutím" poškozeného kabelu, nebo vzlínáním vody do NĚKOLIKA MÁLO nezakrytých a nezabezpečených konců kabelu, to připouštím. Nedávno jsem četl o cca pouhých 5% poškozených kabelů, což by tomu mohlo odpovídat.
Shrnuto: Jeví se mi to tak, že někdo chce erár ještě chvíli dojit. Milý Jarda sem, milý Jarda tam :-((
No nic, jdu položit kabel. Pak na něj zateče, ale to bude řízená operace.
Vše bude tak, jako dřív.
Řekl bych, že tomu rčení, že jsme "národ tunelářů", tímhle nasadili korunu! :DDD
S. Vor
Ten Metrostav a ČKD nebo co je to za ráci tak ti už si asi v Norsku a na Islandu ani neškrtnou.To si raději Norové vyrazí sami a s jinými firmami dostaví tak jako dřív.Jejich poslední podepsaný kontrakt je z roku dubna 2014 a tím to pro ně zhaslo.:-)))
Z. Lapil
Spíš nadejchali :-). Sedm tisíc udýchaných lidí tam v autech nebude a vytápění motory chybělo na prosto zásadně...
Stále čtu, že do tunelu "zatéká", nikoliv "vzlíná". A jak známo, "teče" shora dolů, takže to by asi moc nepomohlo, ynteligente.
Zjistit jestli projekt na kabely byl neodborně připraven, nebo kabely neodpovídají dokumentaci není problém. Stále je tu výzkumný ústav. Už dávno měly být kabely proměřeny!